2020-11-16 07:46Nyheter

Stiftelsen Österbybruks Herrgård är årets Turistföretag i Östhammar

Vinnaren av årets Turistpris i Östhammars kommun är Stiftelsen Österbybruks Herrgård.Tillväxtveckan 2020

Stiftelsen Österbybruks Herrgård vann Årets turistpris i Östhammars kommun när Tillväxtveckan anordnades i digital form den 9-13 november 2020.

Totalt delades nio priser ut och Visit Roslagen är som vanligt stolt prisvärd till kategorin Årets turistföretagare. De nominerade var förutom Stiftelsen Österbybruks Herrgård också Strandnära och Hargshamns camping.

Vinnarmotiveringen lyder:
En personlig aktör som arbetar för ett levande kultursamhälle och en attraktiv kommun. Har under Coronapandemin gjort en snabb omställning till utomhusaktiviteter och bidrar med nya idéer kring besöksnäringen. En god förebild och inspiratör som på ett tryggt sätt håller igång verksamheten för enskilda och grupper och ger energi till närsamhället.

Utöver Österbybruks Herrgård uppmärksammades flera besöksnäringsföretag bland vinnarna i övriga kategorier. Epokgården lägenhetshotell, konferens och vandrarhem vann årets turistpris för sina insatser inom hållbarhetsområdet och Vänföreningen Österbybruks Herrgård vann årets Kulturpris för sina varierade och genomarbetade och kulturprogram. Infartsmacken i Öregrund vann pris för Årets Service.

På Östhammars kommuns webbplats kan du se samtliga prisutdelningar från veckan

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.