2022-11-29 15:14Nyheter

RoslagsBlommans julklappsinsamling på Norrtälje turistbyrå

Norrtälje turistbyrå och Visit Roslagen har antagit uppgiften att hjälpa RoslagsBlomman samla in julklappar till barn och ungdomar som är ekonomiskt utsatta. RoslagsBlomman är en ideell förening som arbetar för att stödja utsatta barn och ungdomar i Norrtälje kommun till en aktiv och meningsfull fritid. De betalar för aktivitet och ev. utrustning samt kan även bistå ekonomiskt vid utflykter och kortare läger.

Förra året samlades det in 317 julklappar på Norrtälje turistbyrå, vilka sedan delades ut av RoslagsBlomman. I år kommer julklappsinsamlingen att hållas mellan den 2 - 10 december. Turistbyrån har öppet alla dagar dessa dagar, även söndag. Måndag - fredag kl 10-17, lördag kl 11-15 och söndag kl 11-16.

Kom in med ditt bidrag eller stöd RoslagsBlommans otroliga arbete genom att skänka pengar. Pengarna går oavkortat till RoslagsBlommans verksamhet. Sätt in valfritt belopp på RoslagsBlommans bankgiro 170-4220 eller Swisha till: 123 155 3874.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.

Erika Blomqvist
Destinationskommunikatör