2018-11-06 08:43Nyheter

Roslagsblomman får bidrag från Roslagsmarschen

null

När Roslagsmarschen i september anordnades för fjärde årets gavs deltagarna möjlighet att stödja den ideella föreningen Roslagsblomman vid sin anmälan. Totalt skänktes 1000 kronor till föreningen, som arbetar för att stödja barn och ungdomar i Norrtälje kommun. Visit Roslagen går nu in med samma summa och överlämnar därmed 2000 kronor till Roslagsblomman.

– Vi är mycket tacksamma för detta bidrag, som gör att flera barn och ungdomar i kommunen kan ägna sig åt sina fritidsintressen under vårterminen. Alla bidrag gör skillnad i vår verksamhet, oavsett om det är skänkt pant eller en såld Roslagsblomma, säger Marie Sandström och Carina Blom från Roslagsblomman.

Roslagsblomman är en ideell förening som arbetar för att ge barn och ungdomar i ekonomiskt utsatta familjer en meningsfull fritid. Genom att bidra till kostnaden för fritidsaktiviteter får de unga möjlighet att ägna sig åt sitt intresse, vilket i sin tur ger en social gemenskap.

– Vi är glada att kunna stötta Roslagsblommans arbete och föreningen var ett självklart val för oss. Det känns jättebra att vi tillsammans med Roslagsmarschens deltagare nu kan bidra till att flera barn får en aktiv fritid, säger Therese Carlström, Visit Roslagen.

Du som vill stötta Roslagsblommans arbete kan läsa mer på föreningens webbplats. Roslagsblommans pin finns också att köpa på Norrtälje turistbyrå. När du köper Blomman ger du utsatta barn och ungdomar i Norrtälje kommun möjlighet till en meningsfull fritid.

Om Visit Roslagen

Roslagen marknadsförs och utvecklas som destination sedan år 1999 av skärgårdskommunerna Österåker, Norrtälje och Östhammar. Visit Roslagen AB driver nu utvecklingen vidare tillsammans med näringslivet. Bolaget ägs av 160 företag/aktörer samt kommunerna Östhammar, Norrtälje och Österåker. Visit Roslagen arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen.