2019-05-20 11:19Nyheter

Rävstens stugby blev årets turistföretagare i Östhammars kommun

null

Den 17 maj gick årets Tillväxtgala i Östhammars kommun av stapeln. Prisutdelningen hölls i Östhammars ishall där ca 340 personer njöt av en trerättersmiddag samt dansade till coverbandet "Smalare än Thord". Konferencier var Jakob Vastamäki.

Totalt delades nio priser ut och Visit Roslagen delade stolt ut pris till kategorin Årets turistföretagare. De nominerade var Rävstens stugby, Goijenfalks Turistservice AB/Klackskärs Camping och Forslundska villan. Vann gjorde Kerstin Söderberg och Thomas Rosen från Rävstens stugby med motiveringen:

En personlig företagare som arbetar för en levande skärgård och kommun. En god förebild som på ett inspirerande och hållbart sätt håller igång verksamheten för både enskilda besökare och grupper.

En utmärkt nätverkare som håller kunskapsbanken ständigt påfylld genom nyfikenhet, samarbete och fortbildning. Navigerar vant i den digitala djungeln med en träffsäker ton, en tydlig dialog och med ett inbjudande och personligt innehåll.

Om Visit Roslagen

Roslagen marknadsförs och utvecklas som destination sedan år 1999 av skärgårdskommunerna Österåker, Norrtälje och Östhammar. Visit Roslagen AB driver nu utvecklingen vidare tillsammans med näringslivet. Bolaget ägs av 160 företag/aktörer samt kommunerna Östhammar, Norrtälje och Österåker. Visit Roslagen arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen.