2020-09-23 07:44Nyheter

Nominera årets Turistföretag i Östhammars kommun

Rävstens stugby, årets Turistföretag 2019Rävstens stugby, årets Turistföretag 2019

Vid Tillväxtgalan uppmärksammas och hyllas varje år företag, föreningar och eldsjälar i Östhammars kommun. Nu står det klart att galan kommer att anordnas i digital form när vinnarna uppmärksammas under en Digital Tillväxtvecka den 9–13 november. Ett av priserna som delas ut under veckan är Årets Turistpris där Visit Roslagen står som prisvärd. Det går att nominera till priset fram till den 30 september 2020.

Här kan du nominera till årets Turistpris

Turismpriset delas årligen ut till företag, organisationer, föreningar eller andra som genom föredömliga insatser i värdskap, nytänkande, kvalitet och hållbarhet i företagandet, har bidragit till att utveckla besöksnäringen i Östhammars kommun.

Årets Tillväxtvecka blir ett digitalt event där alla kan ta del av nomineringar och prisutdelningar via Facebook, Youtube samt kommunens webbplats.  Värd för galaveckan blir Östhammarssonen Jakob Vastamäki, som även tidigare varit konferencier vid galan.

Vinnaren får en check på prissumman 5 000 kr av Visit Roslagen, diplom och äran att vara årets turistföretagare i Östhammars kommun.

Tidigare års vinnare av Årets Turistföretag:
2019 års vinnare: Rävstens stugby Kerstin Söderberg och Thomas Rosen
2018 års vinnare: Simbadets Café och Camping, Marie Gustavsson
2017 års vinnare: Boka Uppland, VD Lovisa Mattsson
2016 års vinnare: Gimo Herrgård, VD Mathias Schneider
2015 års vinnare: Bo & Kajak, ägare Inger Ljung

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.