2018-06-13 07:45Nyheter

Mobil historievandring i Grisslehamn

null

Lördagen den 16 juni kl. 11.00 invigs en ny historievandring vid hamnplan i Grisslehamn.

Vandringen som gör det möjligt för besökare att uppleva ortens historia genom sin mobiltelefon är ett samarbete mellan Visit Roslagen, Norrtälje kommun och Grisslehamns intresseförening.

Den litterära vandringen, som har information på svenska, engelska och tyska, har hämtat inspiration från författaren Erik Erikssons romanserie Kärlek och Krig. Sträckan för vandringen mäter totalt cirka tre kilometer och går från Skatudden till Kanonberget i Grisslehamn.

För att ta del av informationen vid de olika stationerna läser du av skyltens kod med kameran i din mobiltelefon. Du kan också ladda ner Roslagsappen där du hittar mer information om vandringen.

En folder om historievandringen som tagits fram av Väddö Turistråd finns att hämta på Turistbyrån i Norrtälje.

Om Visit Roslagen

Roslagen marknadsförs och utvecklas som destination sedan år 1999 av skärgårdskommunerna Österåker, Norrtälje och Östhammar. Visit Roslagen AB driver nu utvecklingen vidare tillsammans med näringslivet. Bolaget ägs av 160 företag/aktörer samt kommunerna Östhammar, Norrtälje och Österåker. Visit Roslagen arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen.