2020-01-31 09:38Nyheter

Framtidsspaning och nätverkande på Roslagens Destinationsdag 2020

Roslagens Destinationsdag 2020

Den 30 januari anordnades Roslagens Destinationsdag 2020 på Hotell Havsbaden i Grisslehamn. Det blev en kväll full av nätverkande och inspiration när närmare 100 personer samlades på årets branschträff för besöksnäringen.

Roslagens destinationsdag har blivit en uppskattad årlig tradition för kunskap och nätverkande. Vi är stolta över att eventet är fullbokat och också väldigt glada att få välkomna årets talare, som alla har en stor kunskap kring besöksnäringen, säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen.

Talarna fick ta del av berättelsen om Hotell Havsbadens resa och kommande planer av hotellets driftschef Tore Wikander. Bland talarna fanns också Magnus Hessbo från Visit Stockholm som talade om trender inom besöksnäringen både nationellt och regionalt. Frida Wallén från Visit Sweden pratade om mat- och naturturism och Karl Johan Tegnér från Kairos future bjöd på en spännande framtidsspaning om framtidens naturupplevelse. Ester Laurell, Central Baltic, berättade om arbetet med den nya vandringsleden St Olav Waterway.

Deltagarna bjöds också på såväl inspiration som lokala smaker när de vinnande bidragen från Tävlingen Matverk intervjuades om sitt arbete. Trion bjöd därefter på en slider med de vinnande ingredienserna på Hotell Havsbadens veranda; nygrillad Får-tacka-burgare från Totties mat med cheddar från Vaddö gårdsmejeri och äppelsnaps med Aronia från Norrtelje musteri.

Grillning på Hotell Havsbadens veranda

Foto: Totties mat

Bland gästerna fanns många besöksnäringsaktörer från Roslagen, men också representanter från Norrtälje, Österåker och Östhammars kommun, samt företag och föreningar.

Malin Hellkvist, Jakob Vastamäki, Therese Carlström

Malin Hellkvist & Therese Carlström från Visit Roslagen tillsammans Jakob Vastamäki, moderator för dagen.

Moderator för dagen var Jakob Vastamäki, TV-producent med rötter från Östhammar och Roslagen.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.