2022-09-05 11:14Nyheter

Årets turistföretagare prisades på Tillväxtgalan

Förberedelser inför Tillväxtgalan 2022Förberedelser inför Tillväxtgalan 2022

Priset för årets turistföretagare delas ut årligen till ett företag eller en organisation som på ett eller annat sätt har bidragit till att utveckla besöksnäringen i Roslagen genom fördömliga insatser i värdskap, nytänkande, kvalitet och hållbarhet. Årets pris gick till Emelie Lundgren och Henrik Svensk som driver Simbadets camping och Bistro Jernet i Österbybruk. För tredje året i rad fanns de med bland de tre företag/föreningar som fått flest röster.

Pristagarna presenterades på plats av Visit Roslagens VD Gisela Norén med följande motivering;

- Årets turistpris går till en uppskattad aktör som på ett entusiastiskt och serviceinriktat sätt engagerar sig i bygden. Som med hög kvalitet, goda smaker och bästa service bidrar till ortens aktivitet. Med många järn i elden har aktören lyckats skapa platser som lockar såväl bofasta som besökare.

Tillväxtgalan uppmärksammar varje år företag, föreningar och personer som får Östhammars kommun att växa. Galan hölls i år i Österbybruks historiska miljö och gästades av bland annat Magnus Carlsson (tidigare från Barbados) och coverbandet Midnight Express.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.