2021-11-17 12:13Nyheter

Årets julklapp upplevs bäst i Roslagen

Årets julklapp - evenemangsbiljettenÅrets julklapp - evenemangsbiljetten

Handelns utredningsinstitut (HUI) har nu presenterat årets julklapp 2021 - evenemangsbiljetten! Vad passar väl bättre än att uppleva den i Roslagen? Här finns allt från konserter och teatrar till bokningsbara naturupplevelser och boendepaket.

– Vi är jätteglada, men inte så förvånade över att årets julklapp blev evenemangsbiljetten. Under hösten har vi sett en stor efterfrågan på biljetter och upplevelser.  Efter en tid där pandemin gjort det svårt att delta i större evenemang är det tydligt att det finns en stor längtan efter gemenskap och upplevelser nu, säger Therese Carlström, bokningsansvarig på Visit Roslagen.

Den som vill ge bort en julklappsupplevelse från Roslagen kan bland annat välja mellan spännande vinterturer till ytterskärgården, härliga hotellvistelser i skärgård eller småstad, eller varför inte en fotovandring i Näsuddens naturreservat.

– Roslagen bjuder på massor av upplevelser och evenemang året runt. För den som vill unna sig en tidig julklapp rekommenderar vi förstås någon av alla julkonserter, den annorlunda julbordspaddlingen med extra allt i Furusund, eller varför inte ett härlig upplevelse på Johannesberg där allt ingår -  både julmat, julkonsert och SPA, säger Therese Carlström.

Evenemangsbiljetter och upplevelser bokar du online via www.roslagen.se , på någon av Visit Roslagens turistbyråer eller via telefon.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.