2022-08-17 07:55Pressmeddelande

Musikfest i Granö - över 700 biljetter sålda till Lisa Nilssons lördagskonsert

Lisa Nilssons lördagskonsert kommer locka storpublik.Lisa Nilssons lördagskonsert kommer locka storpublik.

På lördag vankas det musikfest på Sjungaregården i Granö.
Den vackra hembygdsgården bredvid E 12:an får celebert besök av artisten Lisa Nilsson.
Hittills har arrangörerna sålt närmare 750 biljetter.
- Det är helt fantastiskt, det har överträffat alla våra förväntningar, konstaterar Joel Sundholm, projektledare.

Sommaren vägrar släppa taget om Västerbotten och på lördag pekar väderprognoserna på en skön sommartemperatur. Vad passar då inte bättre än
bevittna livemusik på anrika Sjungaregården när en av Sveriges starkaste röster kliver upp på scenen.
Efter två tuffa somrar och ett sett till Covid-hänseende mer normalt läge har besöksnäringen fått uppleva såväl höga toppar som djupa dalar.
Totalt omsätter turismen i Vindelns kommun drygt hundra miljoner kronor. En ökning från 90 miljoner 2020. 2021 besöktes vindelns kommun av 154 259 besökare. Granö Beckasin, Mårdseleforsarnas naturreservat och Buberget toppar listan över populära besöksmål.
Sjungaregården i Granö har satsat offensivt i sommar med artisten Ana Diaz på konsert under juli månad och nu äntrar alltså välkända artisten och låtskrivaren Lisa Nilsson samma scen. Lisas genombrottsalbum "Himlen runt hörnet" som kom ut 1992 har följts upp att otaliga hits och framträdanden under närmare tre decennier på den svenska artistscenen. Fyra svenska Grammisar har det blivit.
På lördag gör hon debut på Sjungaregården i Granö.
- Det känns inspirerande att vi får möjlighet att erbjuda den här konserten och jag hade väl aldrig i min vildaste fantasi trott att vi skulle bli så här många. Det visar att det går att skapa drömmar och möjligheter ute på landsbygden, säger Joel Sundholm.

Om Vindelns kommun

Här är livskvalitet en självklarhet och inte ett abstrakt begrepp. Vi alla håller ihop bygden. Här finns plats för eldsjälarna oavsett om de brinner för naturen, byn, idrotten, kulturen eller för sitt företag. I vår bygd finns arbetstillfällen inom kommun, stat och näringsliv. Här finns också goda möjligheter för de som vill starta och driva företag – och de är många. I Vindeln är det enkelt att bygga och bo och livet går ihop. Det är nära till arbetsplatsen både inom och utom kommunen, oavsett om vi reser iväg för dagen eller arbetar digitalt. När vi kommer hem efter arbetsdagens slut väntar ett rikt fritids- och kulturutbud.