2022-09-28 08:05Pressmeddelande

Byggstart för sex nya radhus i Vindeln

Intresset för Granö Bostad radhus på Ordenhusvägen i Vindeln har varit rekordstort. Nu är bostadsprojektet klart för byggstart efter att bygglovsansökan beviljats av Miljö- och byggnadsnämnden.Intresset för Granö Bostad radhus på Ordenhusvägen i Vindeln har varit rekordstort. Nu är bostadsprojektet klart för byggstart efter att bygglovsansökan beviljats av Miljö- och byggnadsnämnden.

I somras släppte Granö Bostad AB i samarbete med Fastighetsbyrån intresseanmälan kring sex bostadsrätter på Duvan 6, beläget vid Ordenhusvägen i Vindeln.
Nu har Miljö- och byggnadsnämnden beviljat bygglov för projektet.
Intresset har varit rekordstort för de nya bostadsrätterna.

⁃ Vi har fått in över 30 intresseanmälningar, både lokala intressenter, men även från andra orter i Sverige. Fantastiskt att vi nu får möjlighet att gå vidare i processen, berättar Helene Karlsson, mäklare, Fastighetsbyrån.

Bygglovsansökan omfattar sex radhus med carport/förråd. Radhusen får en byggnadsarea på 404 kvadratmeter och en bruttoarea på 808 kvadratmeter.
Radhuset blir i två våningar. Vardera carport/förråd får en byggnadsarea på 48,74 kvadratmeter och total byggnadsarea på fastigheten blir 551 kvadratmeter.

Byggstart planeras till  2023 och ambitionen är att inflyttning kan ske under 2024. Radhusen kommer att ägas och förvaltas av en gemensam bostadsrättförening.

⁃ Vi är extremt glada att vi nu får möjlighet att sätta spaden i jorden och bidra till utvecklingen och skapa fler bostäder i Vindeln. Det kan förhoppningsvis skapa mer och fler möjligheter att möta behovet av ännu fler bostadsmöjligheter i framtiden, säger Jimmy Nilsson, Granö Bostad AB.

Om Vindelns kommun

Här är livskvalitet en självklarhet och inte ett abstrakt begrepp. Vi alla håller ihop bygden. Här finns plats för eldsjälarna oavsett om de brinner för naturen, byn, idrotten, kulturen eller för sitt företag. I vår bygd finns arbetstillfällen inom kommun, stat och näringsliv. Här finns också goda möjligheter för de som vill starta och driva företag – och de är många. I Vindeln är det enkelt att bygga och bo och livet går ihop. Det är nära till arbetsplatsen både inom och utom kommunen, oavsett om vi reser iväg för dagen eller arbetar digitalt. När vi kommer hem efter arbetsdagens slut väntar ett rikt fritids- och kulturutbud.

Niklas Westman
Niklas Westman