2013-03-01 13:51Pressmeddelande

Växjö Småland Airport och Ryanair bjuder in till Presskonferens och firandet av den 200 000:e passageraren.

You are cordially invited to a press conference hosted by Ryanair’s Nordic Sales & Marketing Executive Elina Hakkarainen and Växjö Småland Airport’s Marketing Manager Beatrice Borg on Monday 4th March 2013.

The press conference will discuss current issues regarding Ryanair at Växjö Småland Airport. After the short press briefing there will be a celebration for Ryanair’s 200,000 th passenger at Växjö Småland Airport. The lucky passenger will be arriving on the Dusseldorf Weeze flight, expected to  and at 17:50 latest. Press is requested to arrive to the airport at 16:45.

I hope you will attend or send a representative on your behalf.
We look forward to seeing you there.

Kind regards,
Elina Hakkarainen
Sales & Marketing Executive -  Nordics & Baltics

Contact:
Elina Hakkarainen- Ryanair: +46 733 384 346
Beatrice Borg- Växjö Småland Airport: +46 470 -75 85 42

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av landstinget i Kronobergs län, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.

Inrikesflygningar till Stockholm,Arlanda och Bromma. Utrikesflygningar till Düsseldorf, Alicante, Palma Mallorca, Cypern,Kroatien, Antalya, Rhodos,Kap Verde, Hurghada,Menorca, Teneriffa, Gran Canaria, Madeira och Fuerteventura .

Om Växjö Småland Airport

Flygplatsen är en viktig del i regionens utveckling. Den globaliserade handeln kräver snabba kommunikationer med omvärlden. För många företags etablering i regionen är flygplatsen en förutsättning. Genom linjetrafik till Bromma kan smålänningarna snabbt nå Stockholm och världen. Ryanair trafikerar Gdansk 2ggr/veckan året om, sommarsäsongen trafikeras även Düsseldorf och Alicante 2ggr/veckan. Wizzair trafikerar Tuzla och Skopje året runt 2ggr/veckan. Czech Airlines trafikera Prag under juli och augusti varje sommar. Genom sitt centrala läge i regionen har flertalet charteravgångar till välkända resmål lockat många resglada charterresenärer genom åren. Antal destinationer 2018 är hela 22 stycken.

Ulf Axelsson
Ulf Axelsson