2013-01-13 16:45Pressmeddelande

Välkommen till kundträff torsdagen den 17:e januari, kl 19:00 på Växjö
Småland Airport, Plan 2.

NextJets marknadsavdelning tillsammans med
en säljrepresetant kommer under en fika presentera
företagsprodukter/företagsavtal, lyssna på dina önskemål och svara på dina
frågor.Lämna in ditt visitkort och var med och tävla om en resa
tur/retur Arlanda.

Väl mött!
Vänlig hälsning NextJet & Växjö
Småland Airport

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av landstinget i Kronobergs län, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.

Inrikesflygningar till Stockholm,Arlanda och Bromma. Utrikesflygningar till Düsseldorf, Alicante, Palma Mallorca, Cypern,Kroatien, Antalya, Rhodos,Kap Verde, Hurghada,Menorca, Teneriffa, Gran Canaria, Madeira och Fuerteventura .

Om Växjö Småland Airport

Flygplatsen är en viktig del i regionens utveckling. Den globaliserade handeln kräver snabba kommunikationer med omvärlden. För många företags etablering i regionen är flygplatsen en förutsättning. Genom linjetrafik till Bromma kan smålänningarna snabbt nå Stockholm och världen. Ryanair trafikerar Gdansk 2ggr/veckan året om, sommarsäsongen trafikeras även Düsseldorf och Alicante 2ggr/veckan. Wizzair trafikerar Tuzla och Skopje året runt 2ggr/veckan. Czech Airlines trafikera Prag under juli och augusti varje sommar. Genom sitt centrala läge i regionen har flertalet charteravgångar till välkända resmål lockat många resglada charterresenärer genom åren. Antal destinationer 2018 är hela 22 stycken.

Ulf Axelsson
Ulf Axelsson