2013-09-11 17:07Pressmeddelande

Direktflyg med Apollo till Kroatien och Turkiet från Växjö Småland Airport

null

Apollo vill erbjuda fler härliga semesteralternativ för Växjöborna och sätter därför in resor direkt till Kroatien som nyhet för nästa sommar. Förutom Kroatien erbjuds fortsatt direktflyg till favoritresmålet Turkiet.

Sommarens nyhet!

Kroatien har länge varit ett av de resmål som allra först blir fullbokat av hos Apollo. Satsningen på Kroatien för sommaren 2014 från Växjö innebär att Apollo sätter in drygt 400 platser.

- Det är fantastiskt roligt att kunna erbjuda ett nytt spännande resmål för Växjöborna. Kroatien erbjuder förutom sol och bad vid kristallklart hav även mängder av sevärdheter vilket lockar många. Dessutom är Kroatien mycket prisvärt, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

På lördagar från den 24 maj fram till och med den 14 juni kan Växjöborna flyga direkt från Småland Airport till Split i Kroatien.

Turkiet från Växjö nästa sommar.

Efterfrågan på resor till Turkiet är fortsatt hög och landet har under de senaste åren seglat upp till att bli en stor semesterfavorit hos det svenska folket.

Turkiet är främst känt för sol och bad men det är även ett mycket prisvärt resmål med en kort flygtid vilket uppskattas av våra resenärer. Att dessutom kunna flyga direkt från sin hemort och slippa extra tid och kostnader i samband med semester är en lyx som många uppskattar, avslutar Kajsa Moström.

Den kommande sommaren går det att resa direkt från Småland Airport till Turkiet. Från den 6 september till den 4 oktober erbjuds avresor en gång i veckan till Turkiet, även där drygt 400 platser. De semesterorter som resenärerna når genom direktflyget till Antalya är Alanya, Antalya, Belek och Side. De omtyckta Skärgårdskryssningarna finns kvar och kan kombineras med sol och bad.

För mer information  kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo

kajsa.mostrom@apollo.se

Apollo
är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste
charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till
den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter
Kuoni Nordic och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland
även flygbolaget Novair, Lime Travel och Golf Plaisir i Sverige och Falk
Lauritsen i Danmark. Kuoni Nordic har närmare 1000 medarbetare och totalt 1
miljon resenärer till resmål i hela världen.

Om Växjö Småland Airport

Flygplatsen är en viktig del i regionens utveckling. Den globaliserade handeln kräver snabba kommunikationer med omvärlden. För många företags etablering i regionen är flygplatsen en förutsättning. Genom linjetrafik till Bromma kan smålänningarna snabbt nå Stockholm och världen. Ryanair trafikerar Gdansk 2ggr/veckan året om, sommarsäsongen trafikeras även Düsseldorf och Alicante 2ggr/veckan. Wizzair trafikerar Tuzla och Skopje året runt 2ggr/veckan. Czech Airlines trafikera Prag under juli och augusti varje sommar. Genom sitt centrala läge i regionen har flertalet charteravgångar till välkända resmål lockat många resglada charterresenärer genom åren. Antal destinationer 2018 är hela 22 stycken.

Ulf Axelsson
Ulf Axelsson