2021-11-19 08:32Pressmeddelande

Mikael Olsson, ny projektledare på Vätternvatten

Porträttbild på Mikael Olsson.

Nu välkomnar vi ytterligare en ny medarbetare till Vätternvatten. Denna gång Mikael Olsson som ska jobba som projektledare med inriktning ledningsnät. Mikael kommer senast från konsultbranschen.

Välkommen till Vätternvatten Mikael! Hur kom det sig att du sökte dig till oss?
–Jag har arbetat som konsult under nästan hela mitt yrkesverksamma liv, så när den här möjligheten dök upp kändes det som att det var rätt tid i livet att testa på något nytt. Inom den bransch jag kommer från så pratas det mycket om hur stort, komplext och betydelsefullt Vätternvatten är. När chansen att bli en del av detta projekt dök upp var jag bara tvungen att ta den.

Du ska jobba som projektledare med inriktning ledningsnät, vad innebär det?
– När själva tunneln och vattenverket har byggts kommer markförlagda ledningar att transportera ut vattnet till leveransstationer hos respektive delägarkommun. Och här kommer jag in i bilden som projektledare. Jag ska alltså se till att dessa ledningar hamnar på rätt plats och i rätt tid.

Du har hunnit jobba på Vätternvatten i en vecka nu, hur känns det?
– Det känns riktigt bra och spännande. Jag visste redan innan jag började att det var ett bra gäng jag skulle komma till och jag har blivit riktigt varmt välkomnad. Det kommer ta ett tag ett vänja sig vid att jobba på beställarsidan i stället för utförarsidan, som jag är van vid, men jag tror att det kommer passa mig bra.

När du inte jobbar, vad pysslar du med då?
– Ett av dom större intressen jag har haft under en lång tid är cykling men jag gillar även att vara ute i naturen och att resa. Självklart är familjen och vänner en viktig del av mitt liv också. Nu när man förhoppningsvis snart vågar resa igen kommer jag att boka in en cykelresa till Mallorca och säkert även någon annan resa utan cykling.
Vätternvatten hälsar Mikael varmt välkommen!

Om Vätternvatten AB

Vätternvatten AB skapar en hållbar lösning för en framtida vattenförsörjning till delägarkommunerna Hallsberg, Kumla, Lekeberg och Örebro.