2022-03-23 13:28Pressmeddelande

Urban Properties med partner säljer Elisabethsjukhuset

null

Urban Properties med partner har sålt fastigheten Luthagen 46:2, mer känd som Elisabethsjukhuset, efter en avslutad utveckling av fastigheten. Fastigheten som uppgår till ca 3 500 kvm lokalyta förvärvades 2019 och frånträddes under första kvartalet 2022 och är fullt uthyrd till Aleris. Projektet avsåg bl. a en utveckling av nuvarande detaljplan. En ny plan skulle möjliggöra en utökning av fler verksamheter och användningsområden i framtiden. Utöver arbetet med detaljplanen har Urban Properties arbetat tillsammans med hyresgästen Aleris för att utföra anpassningar och miljöinvesteringar i driften av fastigheten. Newsec biträdde vid försäljningen av fastigheten och Skierfe Advokatbyrå var säljarens legala rådgivare.

”Elisabethsjukhuset är verkligen en fantastisk fastighet som vi har haft glädjen att utveckla. Vi vill i och med försäljningen passa på att tacka Aleris och Uppsalas kommun för ett gott samarbete och är glada att fastigheten nu fortsättningsvis kommer förvaltas av en ägare som brinner för verksamheten” säger Didrik Holm, Urban Properties.

Om Urban Properties

Urban Properties förvärvar och utvecklar själva eller tillsammans med investerare kommersiella- och bostadsfastigheter samt mark. Bolaget är verksamt över hela Sverige med fokusområdena Stockholm, Uppsala och Linköping.

Didrik Holm
Didrik Holm