2021-06-08 14:13Bloggpost

Objektvision.se 8 juni 2021

Registrering och konto

• Ändrad logik vid inloggning med tredjepartstjänst och inte har något konto. Nu uppmanas man tydligare att skapa ett konto istället.
  • Buggfix för att acceptera inbjudan att administrera annonsörskonto.
  • Acceptera inbjudan hade textfel på ett ställe.
  • Texten "Välj paket" vid annonsörsregistrering syntes inte (vitt mot vitt). Rätt färg är nu på plats igen.

Beskrivningen

• På beskrivningen så är texten "Fler annonser från <annonsörsnamn>" justerad då ordet "annonser" saknades förut.
  • Kartan på beskrivningen på mobiler går nu hela vägen ut till kanten.
  • Buggrättning för kontaktens initialer i cirkeln, den var ovalformad.
  • Buggrättning för kontaktbilderna, de hade fel storlek i vissa fall.
  • Tillträdesdatum syntes inte om bara datumet var satt, rättat nu så att det alltid syns om datum finns.
  • Kontraktslängd, kontraktsinformation och kontraktstyp skrevs inte ut på beskrivningen trots att information fanns, det är nu rättat.
  • Dela-mailet har fått sig en makeover och ser nu mer ut som annonserna i listan.
  • Numera finns alternativet "Bostadsrättsform" under kontrakttyp i Portalen, för att ge möjlighet att visa den här typen av annonser på rätt sätt.

Listan

• På kartan i listan kan man nu rita sitt egna kartområde.
  • Toppbannern är nerflyttad från ovanför sök och lista till att ligga ovanför kartan i högerspalten.
  • "Bevaka sökning" har under vissa omständigheter varit trasig och inte uppdaterats. Det är nu åtgärdat.
  • "Bevaka sökning" har nu bevaka-kryssrutan markerad som standard.
  • Mitt I Listan har fått sig en grafisk uppdatering för att förtydliga att det är en köpt plats.
  • Mitt i Listan syns numera inte om man har ett annonsörsfilter aktivt.
  • På annonsörssidan syns nu även företagspresentationsbannern.
  • Diverse olika städer i listan har fått uppdaterade texter.
  • Omsättningsfilter för Företag till Salu funkade inte, det är nu åtgärdat.
  • Intresseanmälan från listan skapade dubbla inlägg och dubbla mail. Åtgärdat och vi kommer även rensa upp dubbletter i databasen.
  • Intresseanmälan i listan visade personuppgiftsfält även om man var inloggad, detta är nu uppdaterat.

Blandade ändringar

• Vi har uppdaterat utseende på annonsbilderna som nu har rundade hörn.
  • Göteborg får fyra nya stadsområden: Hisingen, Centrum, Sydväst och Nordost.
  • Hagastaden i Solna har nu uppdaterat sin utsträckning.
  • Banners har fått ändrade storlekar för att matcha sidans nya bredd, numera 956x120 för topp/botten och 309x360 för sidobanner.

Om Objektvision

Sedan 1998 har Objektvision.se varit Sveriges ledande marknadsplats för lediga lokaler, kommersiella fastigheter, mark och företag till salu. Objektvision.se marknadsför Sveriges utbud av kommersiella objekt och har cirka 50 000 unika besökare varje vecka. Objektvision hyr eller säljer inte några egna objekt, utan är den oberoende länken mellan annonsör och sökande.

Teknisk support