2021-05-10 10:32Bloggpost

Objektvision.se 10 april 2021

• Förtydning i texten till kommunpaketet om vilket kategorier som ingår.
  • Wallpaper mobil har ändrat storlek.
  • I annonsbeskrivningen så finns nu valet ”Broschyr” på alla annonser, som gör att du kan få annonsen i pdf-format.
  • En knapp för se planlösning syns nu på beskrivningen för de annonser där det är aktuellt.
  • Annonser under Företag till Salu har en ny följd på rubriker gällande ekonomi.
  • På kontaktformuläret på beskrivningen så är nu logotypen centrerad och följer övrig stil i den komponenten.
  • Hyresinformationstexten är nedflyttad till faktasektionen, hyran ligger kvar på samma plats.
  • Bugg fixat som gjorde att taggar för undertyperna på beskrivningen tidigare saknades, de är nu ditlagda.
  • Tillträdesinformation på beskrivningen flyttas ner och följer nu hyresinfos upplägg.
  • Åtgärdad bugg för texterna i beskrivningen, för överförda objekt där den korta säljande beskrivningen inte skrevs ut om den långa saknades.
  • Adressuppgifter till mäklaren hade en liten bugg där "0" kunde skrivas ut ifall postnr saknades.
  • Texter till bilder på annonsen skrivs nu ut vid Alla bilder och när man klickar på en bild.
  • Annonsörens e-postadress skrivs nu ut på kontaktformuläret.
  • Miljöcertifiering har fått uppdaterad källhänvisning.
  • I resultatlistan så visar vi inte längre alla annonsörer i en lång lista under Annonsörer-filtret. Man måste nu skriva minst två tecken för att den ska fyllas på.
  • Bugg fixat för startsidan i mobil, som tidigare gjorde att hela söket expanderande till dubbelt så brett när man klickade på ”Fler sökfilter”.
  • I resultatlistan har vi nu lagt till vad vi kallar Feature highlights, precis som på startsidan. Det är ett informationsutrymme efter själva listan där vi visar funktioner på Objektvision.se.
  • Kartan visar nu en markering för de sökta områdena.
  • Storleksfiltret har fått ändrad logik, vi hanterar numera storleksintervall på annonserna lite hårdare. Söker jag på 10-50 kvm så får jag bara upp annonser där det går att få en yta med denna storleken. Tidigare kunde man få upp lokaler på flera 1000kvm då de hade en liten yta angiven som var på 15 kvm men där man inte kunde hyra enbart den.
  • Annonsörssidan har fått cirklar runt de kontakter som bara hade initialer.
  • Alla logotyper på sidan har fått ökad kvalitet vid bildhanteringen.
  • Bottenbannern i listan har fått en bättre placering.
  • Felmeddelande när man skapar konto var för litet och svårläst mot den mörka bakgrunden. Ändrat så att den ligger i en egen liten notifikation och är mer lättläst.
  • På startsidan så har nu Guider & Tips tillkommit.
  • Uppdaterade sökområden; Moraberg i Södertälje, Flora i Lerums kommun.

Om Objektvision

Sedan 1998 har Objektvision.se varit Sveriges ledande marknadsplats för lediga lokaler, kommersiella fastigheter, mark och företag till salu. Objektvision.se marknadsför Sveriges utbud av kommersiella objekt och har cirka 50 000 unika besökare varje vecka. Objektvision hyr eller säljer inte några egna objekt, utan är den oberoende länken mellan annonsör och sökande.

Teknisk support