2023-03-13 07:49Pressmeddelande

Visit Maldives Storytellers Conference 2023

På sociala medier har nu en tävling startat med möjlighet för minst 50 tävlande att vinna en resa till Maldiverna.

Maldives Marketing & Public Relations Corporation (MMPRC/Visit Maldives) är glada att kunna meddela att tävlingen på sociala medier, där man kommer att välja ut minst 50 deltagare till MMPRC:s största evenemang som hålls på Maldiverna i år, Visit Maldives Storytellers' Conference 2023, är nu öppen! Tävlingen kommer att vara öppen för deltagande från den 27 februari till och med 25 mars 2023.

Visit Maldives Storytellers' Conference 2023, som hålls från 30 maj till 2 juni, samlar mer än 50 kontent kreatörer från hela världen för att "väva sin maldiviska berättelse" vid den största sammankomsten av reseskribenter, journalister, bloggare, influencers och mediaexperter i ' Sunny Side of Life' i år.

Vi inbjuder dem att uppleva och utforska vår önation och uttrycka sina tankar genom videor, foton, artiklar och inlägg på sociala medier. De mer än 50 kreativa själarna kommer att väljas ut genom en tävling på sociala medier som lanseras den 27 februari.

Visit Maldives Storytellers' Conference 2023 är utformad under vårt "Redefiniing MICE"-koncept; -med en avslappnad atmosfär på stranden vid Crossroads Maldives. Njut av konferensen under palmer med tårna i sanden, barfota i havets ändlösa blå och den lysande horisonten i bakgrunden.

Deltagarna på denna konferens kommer att få möjlighet att ta del av intressanta diskussioner med erkända internationella berättare om relevanta och trendiga ämnen, som t.ex. hållbara insatser inom turism, sociala mediers roll i marknadsföringskampanjer och mycket mer.

Deltagarna i konferensen kommer kunna delta i break out-sessioner där de kan lära sig mer om hållbar turism, maldivisk kultur arv och få reda på  allt om maldiviskt fiske i gastronomiska sessioner samt mycket mer. Konferensen kommer också att innehålla popup-stånd av ledande artister på Maldiverna.

Stånden kommer att visa upp autentiska maldiviska produkter och skickligheten hos de begåvade lokala hantverkarna. I slutet av evenemanget kommer det att arrangeras en galamiddag för alla deltagare, föreläsare m.fl. VIP-gäster på Crossroads Maldives Beach Club med livemusik och mycket mer.

I slutet av konferensen får vinnarna av tävlingen sociala medier en unik möjlighet att fördjupa sig i Maldivernas skönhet, upplevelser och gästfrihet. De kan njuta av det bästa av vad Sunny Side of Life har att erbjuda i enlighet med deras egna val av aktiviteter. Deltagarna kan njuta av upplevelser som sträcker sig från snorkling med mantor och valhajar till vattensporter, kulinariska turer, öhoppning och till och med sandbankspicknick. Dessa upplevelser kommer att genomföras i följande 8 olika regioner på Maldiverna, var och en med sin egen särprägel, aktiviteter och upplevelser.

● Baa Atoll

● Dhaalu Atoll

● Laamu-atollen

● Ari Atoll

● Lhaviyani & Noonu Atoll

● Gnaviyani-atollen

● Malé-atollen

● Seenu Atoll

Hur man deltar Besök Maldivernas storytellers Conference 2023 Social Media Competition

"Vad är din drömsemester på Maldiverna?"

De som vill bli inbjudna till denna konferens måste skapa ett unikt innehåll som visar deras förmåga att skapa kontent  samtidigt som de svarar på denna fråga på sina sociala medier-konton (Facebook eller Instagram, eller båda!) och fylla i och skicka in ansökningsformuläret till vår webbplats enligt gällande riktlinjer. För en komplett steg-för-steg-guide om hur du ansöker, besök tävlingssidan på vår webbplats

Visit Maldives kommer att granska bidragen och välja ut de 50+ bästa förslagen som kommer kunna deltaga i konferensen, där de också kommer att få möjlighet att nätverka med branschfolk och uppleva Maldivernas skönhet på egen hand. Alla de 50+ vinnare kommer att bjudas in att delta i Visit Maldives Storytellers’ Conference

2023 och de kommer att få 3 dagar och 2 nätter (eller detta kan variera) med autentiska upplevelser i 8 unika regioner i Sunny Side of Life. Alla biljetter inklusive internationella flyg, inrikestransfer, boende och måltider kommer att tillhandahållas på FOC-basis.

För mer information, vänligen kontakta oss här

-SLUTET-

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director