2024-02-26 12:53Pressmeddelande

Utforska Sydafrikas unika övernattningsmöjligheter

Sydafrika, ett land med oöverträffad mångfald, inbjuder resenärer att ge sig ut på en resa som tillgodoser alla smaker och önskemål.

Från de utomjordiska landskapen i Kagga Kamma till de överdådiga höjderna i trädtopparna, glamouren i glamping, lugnet i husbåtar och den överdådiga omfamningen av lyxhotell, Sydafrika lovar en rad upplevelser som lämnar ingen äventyrare oberörd.

Det finns verkligen något för alla på denna extraordinära destination.

Naturreservatet Kagga Kamma: Avslöja magin i Cederberg

Res till den förtrollande Cederberg-regionen i Sydafrika med Kagga Kamma Nature Reserve, där lyxiga boenden smälter samman med landskapets robusta skönhet. Upptäck en värld av rofylld och unika upplevelser.

Lyxigt boende i grotta: Fördjupa dig i det extraordinära på Kagga Kamma med resortens lyxiga grottboende. Dessa exklusiva sviter är uthuggna i de uråldriga klippformationerna och erbjuder en speciell tillflyktsort. Upplev en blandning av komfort och natur när du bor i den rymliga inkvarteringen omgivna av den råa skönheten i Cederberg.

Stjärnskådning under den afrikanska himlen: Kagga Kamma erbjuder en unik möjlighet för entusiaster av stjärnskådning. Upplev den magiska natthimlen i Cederberg från bekvämligheten i din egen svit eller delta i guidade utflykter med stjärnskådning. Det är ett himmelskt skådespel som lägger till ytterligare ett lager av underverk till din vistelse.

Utomhusduschar och privata däck: Återkoppla till naturen med stil med Kagga Kammas utomhusduschar och privata däck. Uppdatera under den öppna himlen omgiven av Cederbergs naturliga underverk, varva sedan ner på ditt avskilda däck med panoramautsikt över de grönskande landskapen.

Romantisk upplevelse i Sky Suite: För en romantisk getaway, njut av Kagga Kammas Sky Suite. Denna exklusiva svit är belägen på en avlägsen platå erbjuder oöverträffad avskildhet och 360-graders utsikt över vildmarken. Fördjupa dig i lyx medan du är omgiven av den otämjda skönheten i Cederberg.

Guidade turer med klippkonst: Utforska Cederbergs rika historia med Kagga Kammas guidade turer i klippkonst. Upptäck gamla målningar och ristningar som berättar historier om dem som en gång kallade denna region sitt hem, vilket ger en kulturell dimension till din vistelse.

Skräddarsydda naturupplevelser: Varje ögonblick på Kagga Kamma är en möjlighet till äventyr. Delta i guidade naturvandringar, 4x4-enheter och vandringsleder som visar upp den unika floran och faunan i Cederberg, vilket garanterar en oförglömlig upplevelse i detta forntida landskap.

Tsala Treetop Lodge: En fristad i trädkronorna

Upplev en oas av lugn på Tsala Treetop Lodge, inbäddat i det förtrollande landskapet i Plettenberg Bay. Tsala Treetop Lodge ligger ovanför de grönskande träden och erbjuder en unik tillflyktsort där lyxigt boende sömlöst smälter samman med den naturliga skönhet som omger det.

Överdådiga sviter i trädtopp: Upplev lyx i Tsalas överdådiga sviter i trädtopparna. Fördjupa dig i rymliga och utsökt designade interiörer som utan ansträngning blandar modern komfort med skogens rustika charm. Varje svit är noggrant placerad för att ge fantastisk utsikt över trädtopparna, vilket skapar en lugn fristad i hjärtat av naturen.

Privata infinity pooler: Njut av lyxen i din egen privata infinitypool. Treetop-sviterna på Tsala har avskilda avsvalkningspooler, som inbjuder dig att varva ner medan du njuter av panoramautsikt över skogens baldakin. Lugnet kommer med att vara upphängd bland träden.

Romantiska trädhus villor: För en intim tillflyktsort erbjuder Tsala exklusiva trädhus villor. Dessa avskilda tillflyktsorter har privata däck, eldstäder och utsökt interiör, vilket skapar en förtrollande atmosfär för en romantisk get away eller en speciell fest.

Spa-upplevelser mitt i naturen: Föryngra dina sinnen med spa upplevelser som integreras med den naturliga omgivningen. Tsalas unika spabehandlingar inbjuder dig att koppla av bland trädtopparna och låta naturens ljud förstärka din hälsoresa.

Gourmetmiddag med utsikt: Njut av utsökta kulinariska rätter på Tsalas eleganta restaurang. Oavsett om det är inomhus eller på terrassen är varje måltid en fest av smaker som serveras mot bakgrund av det magnifika landskapet i trädtopparna.

Skräddarsydda lyxiga tjänster: Den dedikerade personalen på Tsala Treetop Lodge ser till att varje aspekt av din vistelse är utförd till perfektion. Från personlig service till guidade naturvandringar, din upplevelse är utformad för att göra din trädtopp retreat  oförglömlig.

Upptäck lugnet flytande: Husbåtar i Shayamanzi

Ge dig ut på ett unikt vattenäventyr med Shayamanzi Houseboats, där lyx möter lugnet i de sydafrikanska vattnen. När du sätter segel på Lake Jozini, var beredd på att koppla av i en extraordinär upplevelse, skräddarsydd för dem som söker både njutning och naturlig skönhet på vattnet.

Oöverträffad lyx på vattnet: Shayamanzi Houseboats omdefinierar begreppet lyx till sjöss. Påkostad inredning, rymliga däck och uppmärksam service skapar en atmosfär där avkoppling står i centrum. Varje detalj är utformad för att erbjuda en hemlik komfort medan du är omgiven av det hisnande landskapet på sjön Jozini.

Skräddarsydda upplevelser: Oavsett om du längtar efter en romantisk semester, ett familjeäventyr eller ett företags retreat kan Shayamanzi tillgodose alla dina önskemål. Husbåtarna erbjuder en intim miljö för speciella tillfällen, teambuilding-evenemang eller helt enkelt en flykt in i naturens omfamning.

Gourmetmiddag med utsikt: Njut av kulinarisk spetskompetens när du kryssar på sjön. Kockarna ombord på Shayamanzi Houseboats skapar utsökta menyer med lokala råvaror och ser till att varje måltid är en hyllning till smakerna som avnjuts mot bakgrund av ett fantastiskt vattenlandskap.

Möten med vilda djur: Jozini-sjön är känd för sitt mångsidiga ekosystem, och Shayamanzi Houseboats erbjuder platser på första parkett till naturens skådespel. Njut av viltskådning från bekvämligheten av ditt däck, med möjligheter att upptäcka elefanter, flodhästar och en mängd fågelliv längs strandlinjen.

Aktiviteter skräddarsydda för dig: Oavsett om du föredrar fiske, fågelskådning eller bara att sola, kan Shayamanzi Houseboats tillgodose dina önskningar. Den kunniga besättningen ser till att varje gästs upplevelse är skräddarsydd efter deras intressen och skapar minnen som varar livet ut.

Canvas Collective Africa i Hemel-en-Aarde Valley: En fristad för glamping

Besök den pittoreska Hemel-en-Aarde Valley med Canvas Collective Africa, där sofistikerad glamping möter Sydafrikas hisnande landskap. Fördjupa dig i en värld av lyxigt boende och oöverträffad naturskönhet.

Lyxiga retreats i canvas: Upplev själva sinnebilden av glamping i Canvas Collective Africas lyxiga canvas-retreats. Varje boende är omsorgsfullt utformat med rymliga interiörer prydda med överdådiga möbler. Omfamna charmen med canvas lyx med moderna bekvämligheter som garanterar en bekväm och elegant vistelse.

Privata badrum: Njut av bekvämligheten med privata badrum. Canvas Collective Africas engagemang för lyxcamping sträcker sig till dessa välutrustade utrymmen, vilket ger en sömlös blandning av komfort och natur. Fräscha upp dig under den afrikanska himlen i en miljö som perfekt kompletterar utomhusuppevelsen.

Glamping med panoramautsikt: Vakna upp till panoramautsikt över Hemel-en-Aarde Valley. Oavsett om det är från ditt privata däck eller medan du kopplar av i ditt bekväma tält, är varje ögonblick en hyllning till den fantastiska omgivningen. Fördjupa dig i lugnet i dalen medan du njuter av bekvämligheterna i den exklusiva glampingen.

Middag under stjärnorna: Njut av gourmetmat i en miljö som upphöjer uteservering till en konstform. Canvas Collective Africa inbjuder dig att njuta av utsökta måltider under stjärnorna, med varje maträtt utformad för att komplettera den naturliga skönheten som omger dig.

Skräddarsydda glamping upplevelser: Din glamping upplevelse på Canvas Collective Africa är skräddarsydd efter dina önskemål. Delta i utvalda aktiviteter, från naturvandringar till stjärnskådning, så att varje ögonblick blir ett personligt äventyr i hjärtat av Hemel-en-Aarde Valley.

The Saxon Hotel, Villas och Spa: En symfoni av lyx i Johannesburg

Skäm bort dig med lyxen på The Saxon, där sofistikerad elegans möter Johannesburgs pulserande hjärta. När du kliver in i denna fristad i världsklass, förbered dig på att bli omgärdad av överflöd och oöverträffad komfort.

Lyxiga sviter och villor: The Saxon erbjuder ett urval av utsökta sviter och villor som omdefinierar konsten att leva raffinerat. Från den eleganta lyxsviten till den vidsträckta presidentsviten - varje boende är en oas av stil och komfort. Villorna, som ligger inbäddade i lummiga trädgårdar, erbjuder en privat tillflyktsort med exklusiva bekvämligheter.

Skräddarsydd interiör: Varje detalj i The Saxons boende är omsorgsfullt utvald för en överdådig upplevelse. Förvänta dig smakfulla interiörer med en harmonisk blandning av modern design och klassisk elegans. Rymliga vardagsrum, sammetsmöbler och överdådiga bekvämligheter skapar en atmosfär som överträffar det vanliga.

Privata balkonger med utsikt: Njut av hisnande vyer från din privata balkong. Oavsett om du har utsikt över de vackert anlagda trädgårdarna eller stadens skyline, ser The Saxon till att varje ögonblick är ett visuellt mästerverk. Fördjupa dig i lugnet i din omgivning samtidigt som du håller kontakten med den dynamiska energin i Johannesburg.

Avslappnande spabehandlingar: För dem som söker den yttersta avkopplingen erbjuder The Saxons spa-sviter en fridfull tillflyktsort. Unna dig avslappnande spabehandlingar i din svit, vilket skapar en sömlös blandning av välbefinnande och lyx.

Middagar av högsta klass i residenset: Njut av utsökta kulinariska upplevelser på The Saxons välrenommerade restauranger. Från den sofistikerade Qunu Grill till den eleganta Luke Dale Roberts på The Saxon, varje matställe erbjuder en gastronomisk resa som är utformad för att glädja sinnena.

Personlig butlerservice: The Saxon tar lyxen till nästa nivå med personlig butlerservice, som ser till att alla behov förutses och tillgodoses med oöverträffad uppmärksamhet på detaljer. Upplev en servicenivå som återspeglar hotellets engagemang för att överträffa förväntningarna.

-ÄNDER-

Utfärdat av South African Tourism

För ytterligare information, kontakta Lotte

Meddelande till redaktörer

South African Tourism är den nationella turistbyrån som ansvarar för marknadsföringen av Sydafrika som ett föredraget turistmål och som leds av den tillförordnade verkställande direktören Nomasonto Ndlovu.

Turistbyrån har till uppgift att marknadsföra och visa upp Sydafrikas mångsidiga och livfulla attraktioner för den globala publiken, och lyfter fram Sydafrikas rika kulturarv, hisnande landskap, naturupplevelser och olika specialerbjudanden. Sydafrika har åtagit sig att öka hållbar turism, och turistbyrån spelar en avgörande roll för att skapa medvetenhet om Sydafrika som ett måste-besöka resmål.

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Lotte Kühn Laugesen
PR Executive