2019-03-27 07:00Pressmeddelande

Ta med barnen utan kostnad till Maldiverna

Maldiverna är inte längre synonymt med smekmånad och romantiska parresor. Det lilla öriket har blivit ett semestermål för hela familjen.

Ett paradis för familjer
Maldiverna är ett paradis av femstjärniga lyxhotell i Indiska oceanen med garanterat stabila tropiska temperaturer på cirka 28-30 grader året runt. Mer än 100 överdådiga hotell finns på Maldivernas atoller, vart och ett är en egen liten ö. Det finns dock boendealternativ i flera priskategorier, vilket gör Maldiverna attraktivt för nordiska turister.

Maldiverna är idag djupt beroende av turismen, vilket är den huvudsakliga inkomstkällan följt av fiske. 28 procent av Maldivernas totala intäkter hänför sig till turismen. Därför är familjer en viktig resurs att locka till sig och behålla som segment.

En timme från flygplatsen till villan
En av Maldiverna lyxiga och familjevänliga hotell öppnade 2017: Grand Park Kodhipparu, Maldives. Denna resort, ensam på sin atoll, ligger bara 20 minuter med snabbåt från Male International Airport, på North Male Atoll. Det tar högst 1 timme från det att du kliver ur flygplanet på flygplatsen tills du kan öppna dörren till din privata villa och börja semestern. Den lätta transfern gör Grand Park Kodhipparu, Maldives till en solklar familjedestination. Ingen onödig väntan och inga otåliga barn.

Anläggningen har allt-i-ett, med utmärkta barnerbjudanden; lekplatser utomhus och inomhus för familjen minsta, där den vänliga personalen lär barnen nya, roliga saker. De större barnen kan snorkla i det färgglada korallrevet som omger ön. Massor av vattensporter kan också underhålla familjen eller vidmakthålla konditionen, medan ni roar er. Det finns möjlighet att segla "parasail", paddla kajak, åka jet ski eller paddleboard, och du kan lära dig att dyka med certifierade dykinstruktörer.

Barn bor utan kostnad
Just nu erbjuder Grand Park Kodhipparu, Maldives boende för två barn, i samma villa som föräldrarna, utan kostnad. Erbjudandet ger dig möjlighet att antingen ta med två barn under 9 år eller ett barn över 9 men under 12 år. Transfer till och från flygplatsen för barnen ingår också.

Erbjudandet gäller för perioden från 1 maj till 30 september 2019.

Om du som resebyrå eller agent vill veta mer om erbjudandet kan du kontakta Jonas Sehested via e-post eller telefon +45 22 62 23 63.

Om Grand Park Kodhipparu, Maldives
Grand Park Kodhipparu, Maldives ingår i Grand Park Group och är hotellkedjans första lyxhotell. Hotellet öppnade i juni 2017 och ligger bara 20 min. med snabbåt från Maldiverna International Airport. Konceptet "one-island-one-resort" erbjuder sina gäster totalt 120 idylliska strand- och poolvillor, "Overwater Villas" och "Grand Residence Villas" med två sovrum. Allt är designat av Hirsch Bedner Associates.

Anläggningen har tre spännande restauranger, prisbelönta spa-områden, en infinitypool, en strandklubb, ett gym och en barnklubb samt erbjuder dykning och vattensporter. Läs mer här.

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.