2021-01-30 11:17Pressmeddelande

St. Maarten Tourist Bureau utnämner United Spirit Nordic till sin nya PR byrå i Norden

United Spirit Nordic (USN) med huvudkontor i Köpenhamn har nyligen blivit utsedd till St. Maarten Tourist Bureau (STB) nya PR & marknadsförings byrå för den nordiska marknaden.

Erfarenhet, en tydlig strategi med kreativa idéer och ett brett nätverk inom media och resebranschen var de avgörande faktorerna för STB att välja United Spirit Nordic.

United Spirit Nordic kommer att bli ansvariga för att positionera St. Marteen som en spännande och säker destination. De skall skapa mer medvetenhet om allt som destinationen har att erbjuda och att inspirera resenärer till att besöka ön på sin nästa semester.

May-Ling Chun, direktör för St. Maarten Tourist Bureau uttalar: ”Vi är mycket glada över att vara tillbaka i Skandinavien & Finland och ser fram emot att återintroduceras på marknaden. United Spirit Nordic övertygade oss med sin kreativa presentation och vi ser fram emot vårt samarbete under 2021”.

“St. Maarten är en vacker och mångsidig destination med en rik kultur, vita sandstränder, mycket grönska, tropisk atmosfär och en spännande blandning av matkulturer från olika delar av världen. Vi är mycket glada över att få uppdraget att hjälpa STB att utöka sina marknadsandelar på den nordiska marknaden och att få erbjuda St. Maarten till lokala samarbetspartners såväl som inspirera media till att besöka denna karibiska pärla” kommenterar Christine Engen, VD för United Spirit Nordic

Om St. Maartens Tourist Bureau (STB)

St. Maarten Tourist Bureau är den officiella marknadsförings- och turistbyrån för den karibiska ön Sint Maarten, etablerad för att informera om ön, öka medvetenheten och främja olika aktiviteter på ön för både turister och invånare. Sint Maarten är världens minsta område delat i två länder: ön har en holländsk och en fransk del sedan 1648, vilket har resulterat i en helt unik kombination av kulturer. STB ansvarar för marknadsföringen av den holländska delen.

För mer information om St.Marteen: https://www.vacationstmaarten.com/

Uppdaterad Covid-19 information: https://stmaartenupdates.com/

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director