2019-07-17 15:00Pressmeddelande

SOUTH AFRICAN TOURISM SÖKAR PR-OCH MARKNADSBYRÅ, DETTA GENOM UPPHANDLING FÖR ATT NÅ KONSUMENTER OCH ÖKA ANTAL TURISTER FRÅN NORDEN

Sydafrika är ett land med hisnande landskap och ett överflöd av spännande turistattraktioner. Ändå finns där fortfarande många från Norden som inte har besök landet.

South African Tourism utfärdar därför två Requests for Proposals (RFP) till kreative, digitala och marknadsbyråer i regionen, detta för att öka antalet besökande till landet från Norden.

Förfrågningar om förslag (RFP) görs av South African Tourism för att uppfylla 2 specifika mål:

1. En kreativ, digital, activations och mediabyrå som skall överse regionen Norra Europa (Benelux och Norden) med tillräcklig närvaro och representation i Norden

2. En PR- och eventbyrå med fokus på Norden (Sverige, Danmark, Finland och Norge)

Länkar till de publicerade RFP-erna som innehåller all nödvändig information, inklusive omfattning av arbets- och ansökningsförfaranden, är följande:

Efter slutförande av en konsumentforskningsstudie som genomfördes från juni till december 2018 vill South African Tourism prioritera in-market-arbete inriktat på konsumentinsikten, samtidigt, som man vill fortsätta interaktion och nätverksmöjligheter med resebyråer och turoperatörer som är baserade i denna regionen.

Länken till RFP-erna aktiveras den 18 juli 2019.

Fristen för ansökningar om RFP med mål 1. är 16 augusti 2019 kl. 12:00 CEST (sommartid i Centraleuropa)

Tidsfristen för ansökningar om RFP med mål 2. är 23 augusti 2019 kl. 12:00 CEST (sommartid i Centraleuropa)

Ämnen: PR

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director