2023-12-13 09:12Pressmeddelande

South African Tourism bjuder in svenskar med deras nya kampanj  “Live South Africa”

Augusti 2023South African Tourism: Augusti 2023

South African Tourism Nordeuropa har nyligen lanserat sin nya kampanj ”Live South Africa!” inriktad på att få svenska resenärer att förstå att  resa till Sydafrika är ett ansvarsfullt turismbeteende i sig själv, särskilt för en marknad som sätter hög prioritet på hållbarhet och ansvarsfull turism.

Svenska resenärer prioriterar hållbarhet och ansvarsfull turism och South African Tourism Nordeuropeiska kontor har lanserat denna kampanj som är fokuserad på att bjuda in resenärer att uppleva Sydafrika, samtidigt som de blir exponerade för ansvarsfulla turism möjligheterna.

Det har registrerat 12 660 svenska turist ankomster från januari till juni 2023, vilket är en 89 % ökning av antal ankomster jämfört med samma period förra året, en positiv reflektion av turismens återhämtningsplan.

Hållbart resande som en drivkraft för konsumenters val av destination är en nyckel trend från Europa, där Nordeuropa har lett denna trend sedan 2018 då flygskams-rörelsen startade i Sverige.

Tillförordnad regionchef för Norra Europa – Abby Jacobs, noterar att " Fokus för Nordeuropas kontor er baserat på denna trend, och som resultat erkänner att värdebaserad marknadsföring är en hävstång till att nå de konsumenter som driver samtalet om hållbar turism”

Hon fortsätter ”Autentiska sydafrikanska värderingar om inkludering, ubuntu och mångfald, som sätter människor i centrum, är utgångspunkten för denna kampanj, och är sedan kopplade till motivationen bakom det som driver ansvarsfulla turism val för resenärer från Nordeuropa".

Jacobs säger vidare: "turistföretagen är avgörande för att visa upp våra exceptionella upplevelser som resenärer vill ha, företagen har medvetet placerats i centrum för denna kampanj".

South African Tourism Nordeuropas kontor samarbetar med 6 turistföretag från olika provinser över hela landet; både små och redan  etablerade; för att lyfta fram vad ansvarsfull turism innebär och visa upp dessa produkter i deras kampanj som blev lanserad  förra veckan.

Turistföretagen är Lebos Soweto Backpackers, Wowzulu, Sani Pass backpackers, Juma Art Tours, Kwalata Game Lodge och Diemersfontein vin- och lantgård, som lyfter fram Thokozani-viner. För att visa vad vi erbjuder har vi satt ihop en 45 sekunder lång video för att visa upp smakbitar från dessa företag och du kan se dem här:

Denna lansering är en av flera faser, där Nordeuropa-teamet kommer att placera sydafrikanska turistföretag i centrum för vad som visas upp för konsumenter.

Turism är en betydande bidragsgivare till ekonomin och inkluderande tillväxt, främjar mångfaldsinitiativ och ger marknadstillträde för företag samtidigt som efterfrågan ökar genom medieinvesteringar där  "Live South Africa" är ett nyckel fokus för kontoret i år.

Fler spännande planer på att bjuda in och inspirera resenärer att besöka Sydafrika pågår för det kommande året. Fler samarbets initiativ och möjligheter kommer att kommuniceras under de kommande veckorna.

-SLUT-

__________________________________________________________________________________

Utgiven av South African Tourism

För ytterligare information, kontakta:

Lotte@unitedspiritnordic.com

Anmärkning till redaktörer

South African Tourism är den nationella turistbyrån som ansvarar för marknadsföringen av Sydafrika som ett föredraget turistmål, som leds av tillförordnad verkställande direktör, Nomasonto Ndlovu.

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

PR Executive