2019-08-09 13:36Pressmeddelande

Ny VD för Ras Al Khaimah Tourism Development Authority besöker Norden

Raki Philips, RAKTDAs nya VD, besöker de fyra nordiska huvudstäderna under en Roadshow för speciellt inbjuden press.

I juli tillträdde Raki Phillips som VD för Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) efter Haitham Mattar. Raki Phillips tar med en fantastisk professionell erfarenhet från resebranschen. Han har tidigare arbetat för några av världens mest kända globala varumärken inom området, som Ritz-Carlton Hotels, Fairmont Hotels & Resorts och Universal Studios i Orlando.

Raki Phillips tar nu över ansvaret att leverera resultaten för RAKTDAs strategi för 2019-2021, som har som mål att locka 1,5 miljoner besökare till emiratet under 2021 och 3 miljoner till 2025. Hans utnämning markerar början på en ny fas för emiratets turistnäring.

Nordic Media Roadshow

I september, för första gången någonsin, kommer Raki Phillips att besöka de fyra nordiska huvudstäderna; Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn, på en exklusiv Media Roadshow. Ett urval av handplockade medier har blivit inbjudna till detta intima rundbordsevenemang där Raki Phillips kommer att utveckla Ras Al Khaimahs strategi som resedestination samt presentera nyckeltal för RAKTDA. Raki Phillips kommer också att finnas tillgängliga för enskilda pressintervjuer, för de som är intresserade.

Sedan 2018 har United Spirit Nordic representerat RAKTDA i Norden och i april 2019 förnyades kontraktet. Sverige, Finland, Norge och Danmark ser därför fram emot ännu fler spännande aktiviteter, med Ras Al Khaimah som arrangör. Förutom Nordens första Ras Al Khaimah Media Roadshow för press, inbjuder RAKTDA även till en stor nordisk Roadshow för reseagenter, -byråer och -arrangörer senare i september.

Om Ras Al Khaimah

Ras Al Khaimah är den nordligaste av de sju emiraten, som utgör Förenade Arabemiraten. Emiratet är känt för sin rika historia, som sträcker sig 7000 år tillbaka, och sitt mångsidiga landskap, som erbjuder 64 km orörda stränder, terrakottafärgade öknar och imponerande berg. Här finns det högsta berget i Förenade Arabemiraten, Jebel Jais, som har världens längsta zipline, nästan 3 km lång.

Läs mer om destinationen Ras Al Khaimah

Om Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) grundades i maj 2011 av Ras Al Khaimahs regering. För att locka närmare 1,5 miljoner besökare till 2021 och nå 3 miljoner besökare 2025 planerar RAKTDA att utveckla Emiratens turisminfrastruktur och etablera Ras Al Khaimah som en destination i världsklass för både privat- och affärsresor, skapa hållbara investeringsmöjligheter och förbättra livskvaliteten för dess invånare. För att uppnå sina mål har RAKTDA ett regeringsmandat att licensiera, reglera och övervaka turismen i Emiratet.

Läs mer om Ras Al Khaimah Tourism Development AuthorityDescription

#UnitedSpiritNordic #InspireTraveling

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.