2021-03-23 09:30Pressmeddelande

Det är golfen som boomar under pandemin

Golf har ju den fördelen att den kan utövas utomhus i en miljö med minimal smittorisk och det har gjort att intresset för golf har exploderat under corona krisen.

Den senaste statistiken från Norska Golfförbundet som kom i juni 2020 visar en ökning på 16.000 nya medlemmar och under sommaren var det ett stort tryck på startider på de norska golfbanorna.  Svenska Golfförbundet har sett en ökning på 11,2% under 2020 och har för första gången någonsin mer än en halv million medlemmar. Danska Golf Unionen rapporterar om det högsta medlemsantalet på många år.

Det är då kanske inte så konstigt att drömmen om en golfresa står högt i kurs och det är Spanien som vi reser helst till -  allt enligt flyg statistik om det mest sökta  resmålet. Och en av öarna som vi nordbor gärna reser till är Teneriffa.

Det fem stjärninga hotellet Las Terrazas de Abama, på den södra delen av Teneriffa, blev nyligen utnämnd till «The best International Golf Hotel in the World» på den senaste upplagan av International Hotel Awards (IHA). Man ska kanske också nämna att denna femstjärniga resorten, fick också ytterligare utnämningar i kategorierna :  «Best Golf Hotel in Spain», «Best Golf Hotel in Europe» och «Best Luxury Hotel in Spain». Och erhöll även tidigare i år utmärkelsen  Spaniens bästa semester resort utav World Travel Awards, ett pris som kallas ”turismens Oscar” eftersom det anses vara resebranschens mest prestigefyllda utmärkelse.

Abama Golf är flaggskeppet när vi pratar golf på Teneriffa. Det är en erkänd golfbana i världsklass, designad av den kända banläggaren David Thomas och banan beskrivs som en sann mästerskapsbana, belägen längst ute på kanten mot Atlanten.

Golf är en viktig del av Abama och om du vill, kan du få mer information om hur framtiden för golf ser ut på webinaret " Exploring the future of Golf" imorgon kl. 18.00. Här är en link för registrering

Jesper Black Jensen, VD på Caddie Golfrejser i Danmark säger följande om Las Terrazas och Abama Golf: ”En fantastisk resort bestående av hotell lägenheter av absolut högsta kvalitet beläget med en magnifik utsikt över golfbanan och den imponerande kustremsan. De olika hotell lägenheterna sträcker sig från lägenheter med 1 sovrum till en takvåning med 4 sovrum och en magnifik panoramautsikt, alla extremt modernt och stilfullt inredda. Och om det inte vore nog så är det gångavstånd mellan resorten och klubbhuset vid Abama Golf, om än i kuperad terräng, så finns ändå möjligheten till en promenad. Enligt vår åsikt är Abama Golf en av Tenerifes bästa golfbanor. Standarden på banan, layouten, naturupplevelsen och inte minst servicenivån, är av högsta kvalitet, så vi förstår att "Golf Digest" har utropat Abama Golf som Redaktörens val både 2019 och 2020.”

Las Terrazas består av 151 lägenheter, alla med en enastående utsikt över Atlanten och grannön la Gomera, och resortens gäster har alla exklusiv tillgång till sportkomplexet, Abama Golf, då de ägs av samma investeringsgrupp. Komplexet har tre uppvärmda pooler, träningsstudio, barnklubb samt en gourmet butik. Abama Resort Teneriffa har också gjort sig kända för sin höga gastronomiska standard genom sin restaurang Melvin och dess kända chef, Martín Berasategui.

Pandemin har också skapat möjligheter till en mer flexibel arbetsmiljö.  Trend ord som «workcation» och «digtal nomad»  kan betyda så mycket mer. Så om man vill förbättra sitt handikapp,  arbeta «hemifrån» och samtidigt njuta av sol och behagligare temperaturer på vinteren, så finns möjligheten att köpa en lägenhet eller villa på Abama Resort Teneriffa. Prospekt finns hos ett flertal mäklare, och här hittar man lediga boenden hos Mäklarringen på Teneriffa

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director