2020-01-20 07:00Pressmeddelande

Bvlgari Hotell & Resort Dubai vill synas mer på nordiska marknaden

Entrance to Bvlgari Resort Dubai Entrance to Bvlgari Resort Dubai

Mellan den 20–24 januari kommer Bvlgari Hotel & Resort Dubai och deras nyutnämnde försäljningschef Laura Antony besöka de nordiska huvudstäderna. De skall träffa press och touroperatörer för att presentera denna mycket charmiga Medelhavsinspirerande lyxprodukt som Bvlgari Resort Dubai representerar. För programmet i Oslo, Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn står United Spirit, under ledning av Christine Engen.

Bvlgari Hotell & Resort i Dubai är en unik produkt för Dubai med endast 101 rum inkluderat 5 sviter, 20 villor, bara tre våningar högt och med ljus och luftig italiensk design inrett med den speciella Bvlgari marmorn kombinerat med en touch av Mellanöstern.  Unikt för Dubai är just resortens 20 villor med utsikt mot stranden eller Burj Khalifa. Alla villor har privat pool, 1–3 sovrum och direkt utgång till stranden. Storleken på villorna varierar från 175 kvm till den legendariska Bvlgari Villan på hela 540 kvm med Hermés stolar, jacuzzi, hammam, privat bio salong samt en egen butler.

Bvlgari Resort Dubai kan bjuda på bästa italienske matupplevelser med Il Restaurantes ”Made in Italy”, med en meny skapad av Michelin kocken, Niko Romito. Förutom den otroligt eleganta japanska restaurangen Hoseki, med enbart 9 platser, som erbjuder en Omakase upplevelse av allra högsta klass för både lunch och middag.

Resorten på 1,4 miljoner m2 har privat strand med beach club, ett unikt mosaikbelag swimmingpool samt en privat Marina och den första Bvlgari Yacht Club i världen. Denna glittrande exklusiva oas är belägen endast 10 minuter från de stora attraktionerna i Dubai.Laura Anthony som har jobbat på hotellet sedan öppnandet i december 2017 ser fram emot att i sin nya position få möjlighet att dela med sig av sin entusiasm för denna exklusiva produkt och få en närmare kontakt med den nordisk marknaden.

Värt att nämnas är att under 2020 kommer Bvlgari Hotels & Resorts öppna ett nytt hotell i Paris och under 2022 utvidgas Bvlgari familjen med öppnandet av hotell i Moskva och Tokyo.

För mera information kolla här

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director