2021-05-25 08:30Pressmeddelande

Abama öppnar Europas första Bach Care Center för hjärt-kärlsjukdomar

Den 17 maj öppnande Europas enda Bach Care Rehabilitation & Cardiovascular Disease Prevention (CVD prevention) Center på Abama Resort, Teneriffa.  Unikt i sitt slag med sin avancerade teknik- och expert anläggning.  Bach Care kommer att erbjuda de boende på resorten och gäster möjlighet att få en fullständig förståelse för det fysiska tillståndet i deras hjärtan för att sedan kunna göra de val som kommer att förbättra kvaliteten på deras hälsa och liv under kommande år.

Bach Cares medicinska team leds av Dr. Luis Ángel Samaniego och Dr. José Luis Zamorano, två av de bästa kardiologerna i Europa. Deras gemensamma erfarenhet av intensivvård och kardiologistjänst gör det möjligt för dem att tolka kardiovaskulära avläsningar optimalt och anpassa den förebyggande vården för varje individ.

För att få en förståelse för kundernas specifika behov använder Bach Care-teamet det senaste inom kardiovaskulär teknik. Detta inkluderar, tillsammans med ergo spirometri som bestämmer de säkraste och mest effektiva hjärtaktivitetsnivåerna, och 3D-ekokardiografi för att undersöka hjärtstrukturerna, den mest exakta studien som för närvarande är tillgänglig, med hjälp av spektraldetekteringstekniken för IQON Spectral CT-utrustning. Det är den första och enda utrustningen i sitt slag i Spanien. De gör också en utvärdering av klienters genetiska mottaglighet för hjärt-kärlsjukdomar.

Det som urskiljer Bach Cares CVD-förebyggande program är dess fokus på individen och dess långsiktiga, omfattande råd för livsstilsvanor som förbättrar hjärthälsan. Detta innebär att vem som helst kan dra nytta av behandlingarna, inklusive idrottare, personer som redan har upplevt en kardiovaskulär händelse och även de som bara vill hålla sitt hjärta friskt så länge som möjligt.

Ett Bach Care-program på Abama gör att man kan komma bort i från stressen i det dagliga livet och in i en rogivande miljö där man kan omvärdera dina prioriteringar, bekräfta vikten av sin egen hälsa och börja träna nya vanor som ger ett positivt, långsiktigt resultat.

Bach Care Center har ett flertal olika program som kommer att erbjudas till Abamas boende och gäster. Valet av program dikteras av användarnas behov och önskemål, men upplevelsen kommer att förhöjas av den idylliska miljön på orten, med den fantastisk utsikt över Atlanten samt att måltiderna intas på Michelin restaurangen på resorten.  Specialerbjudanden kommer att finnas tillgängliga för invånare i Abama såväl som gäster i Las Terrazas de Abama.

För mer information om Bach Care Center och deras olika program

OM ABAMA LUXURY RESORT

Om man är intresserad av att köpa en lägenhet på Abama Luxury Resorts så består området av topp utrustade lägenheter och villor med högsta standard, som färdigställs under senare delen av 2020 och 2021. Man kan välja mellan 1–2 eller 3 rums lägenheter på Las Terrazas, hus på området Bellevue, större villor på Las Atalyas de Abama, Las villas del Tenis och Los Jardines de Abama.

För mera information: info@abamaluxuryresidences.com

Föredrar man att anlita en svensk mäklare så kan man kontakta Mäklarringen i Sverige eller på deras kontor på Teneriffa.

För mera information här

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director