2020-05-26 08:00Pressmeddelande

Abama Luxury Residences på Teneriffa introduceras nu i Sverige

Abama custom villasAbama custom villas

United Spirit Nordic är mycket glada över att kunna informera om att de har tecknat ett kontrakt med Abama Luxury Residences om att bli deras PR-byrå i Norden, United Spirit Nordic kommer att bli ansvariga för att positionera Abama Luxury Residences som en förstklassig resort och öka resortens synlighet hos rätt målgrupp. Med denna satsning på den nordiska marknaden förväntar sig Abama Luxury Residences en ökad medvetenhet om produkten och i slutändan en ökad försäljning från den nordiska marknaden.

Abama Luxury Residences ligger på Teneriffa har utformats för att med oklanderlig service och högsta elegans ge gästerna allt de önskar sig. Resorten är belägen vid Guia de Isora på den södra delen av ön. Teneriffa är känt för att bjuda på ett fantastiskt vårväder hela året om och för sin enastående utsikt över Atlanten. Abama Luxury Residences består av lägenheter och villor samt ett lägenhetshotell, det fantastiska Hotel Ritz Carlton, med 12 restauranger i olika smakriktningar som tillsammans delar på tre Michelin-stjärnor. På resorten finns en väl ansedd 18-håls golfbana, ett flertal tennisbanor, en ”Kids Club” och mycket annat. De olika lägenheterna och villorna kan förvärvas i olika storlekar, utföranden och lägen.

Det finns även möjlighet att bli medlem i den mycket exklusiva klubben ”Abama Prestige Owners Club” som regelbundet arrangerar olika evenemang och aktiviteter för sina medlemmar. En nyligen utförd undersökning visar att över 50 % av de som har en lägenhet eller villa på Abama Luxury Residences besöker den 4–7 gånger per år och nästan 60 % använder den 1–3 månader om året. Det ska tilläggas att det kanske inte är en tillfällighet att nästan 50 % av gästerna spelar golf. Mer information om de olika boende alternativen och nuvarande erbjudanden återfinns i bifogade Abama Luxury Residences press kit.

CEO United Spirit Nordic

Christine Engen, vd och creative director för United Spirit Nordic: ”Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet från Abama Luxury Residences och att vi redan i ett tidigt stadium kunnat vara med i deras marknadsföringsprocess under dessa mycket speciella tider.”

När det gäller covid-19 och Kanarieöarna som Teneriffa tillhör, har smittspridningen varit begränsad, speciellt i jämförelse med det spanska fastlandet. I Guia de Isadora, där Abama Luxury Residences ligger, har man endast registrerat 6 smittade personer (dock ej på resorten!). Som vi alla vet, följs detta upp från dag till dag och också i relation till reseföreskrifter från både Spanien och de nordiska länderna.

Elodie Casola Dunkin, Director of Marketing and Communication Arum Group

Elodie Casola Dunkin, marknads- och kommunikationschef för ARUM GROUP kommenterar följande: ”Vi är mycket tacksamma över att United Spirit Nordic har vartit så flexibla och låtit oss ta den tid vi har behövt för att omstrukturera oss till den nya situationen som råder i världen, då vi har behövt tid för att se hur vi ska jobba vidare och utvärdera vilka marknadsaktiviteter som skulle kunna vara lämpliga just nu.”

För den som är intresserad att veta mer om Abama Luxury Residences, rekommenderas ett besök på deras blogg där man även kan följa deras hantering av covid-19 på resorten, få mattips från deras restauranger och få veta vad som är på gång.

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director