2020-04-23 08:30Bloggpost

Fake News och en glad nyhet

Abama Luxury ResidencesAbama Luxury Residences

Källkritik i coronatider

Källkritik och Ester Pollack. För oss i media har alltid källkritik varit viktigt och speciellt nu i dessa Corona tider när vi får så mycket information varje dag.  Ordet «Fake News»  har ju President Trump tagit patent på och han använder fakta på det sätt han tycker passar bäst vilket  han också visat de senaste dagarna. Med allt som händer idag så är det ännu mer viktigt att vara kritisk till all den information vi får.

Ester Pollack som är professor i journalistik vid Stockholms universitet och som förra året kom ut med boken ”Källkritik! Journalistik i lögnens tid” har skrivit en artikel som vi vill tipsa om. Där tar hon bland annat upp sina tankar kring hur man  kan undvika «Fake News» i Corona tider. Ni som jobbar med detta varje dag, hur ställer ni er till detta?  Dela gärna med er av era tankar.

Abama Luxury Residences. Och sen till en mycket positiv nyhet för oss i dessa tider; Abama Luxury Residences har valt United Spirit Nordic som deras PR byrå i Norden.

Abama Luxury Residences är ett lägenhetskomplex på Teneriffa med extra allt.  Komplexet består av lägenheter och lägenhetshotell, Hotel Ritz Carlton, 12 restauranter med totalt 3 Michelin stjärnor., en 18 håls golfbana, tennisbanor och även en barn klubb.  Anläggningen består av olika områden där man kan köpa lägenhet utifrån val av storlek, stil och läge. Man har även möjlighet att bli medlem i Abama Prestige Owners Club som regelbundet arrangerar olika arrangemang och aktiviteter.

En undersökning som har gjorts nyligen visar att över 50% av de som har en lägenhet på Abama Luxury Residences besöker den 4 – 7 gånger per år och nästan 60 % använder mellan 1 – 3 månader. Man kanske ska tillägga att det kanske inte är en tillfällighet att nästan 50% av gästerna spelar golf.

Bifogat hittar ni bilder och press kit från Abama Luxury Residences. Ta gärna kontakt med oss om ni vill veta mer eller behöver någon annan information. Eller om ni vill diskutera framtida besök.

Pressresor och VIVA Cruises Vi vill också påminna er om att ifall ni är intresserad av att deltaga på någon av de två planerade press resorna med VIVA Cruises som vi nämnde i vår förra bloggpost – vi är i planeringsstadiet så återkoppla gärna till oss om datum och program.

Hur ser fremtiden ut? För att kunna hjälpa både er och oss för planering efter Corona så vill vi gärna ha in fler svar på vår undersökning om hur ni ser på framtiden samt för planläggning av framtida press-resor. Länk till undersökningen hittar du här

Vänliga hälsningar från Christine & Titti

Om United Spirit Nordic

Som ett representationskontor är vårt mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom proaktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och Världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director