2020-09-24 08:01Pressemeddelelse

VERDENS FØRSTE "BEAR GRYLLS EXPLORERS CAMP" ÅBNER I RAS AL KHAIMAH

• Bear Grylls Survival Academy, grundlagt af den berømte overlevelsesekspert Bear Grylls, åbner sin første opdagelseslejr på Jebel Jais.
  • For første gang nogensinde tilbydes indkvartering i forbindelse med de berygtede overlevelseskurser.
  • Eventyrlystne får mulighed for at bo på bjerget og opleve sit livs oplevelsesrejse på disse instruktørledte overlevelseskurser.
  • Åbningen signaliserer endnu et positivt skridt i genopretningen af ​​turismen i Ras Al Khaimah

Ras Al Khaimah, 24. september 2020: RAK Leisure (RAKL) - en livsstils virksomhed og datterselskab af  RAK Hospitality Holding (RAKHH), meddelte i dag, at verdens første Bear Grylls Explorer Camp (BGEC) åbner nær Via Ferrata ved Jebel Jais i Ras Al Khaimah i oktober.

Når dristige rejsende fra hele verden forsøger at navigere rundt i hvad, som nu er "The new normal", så passer åbningen af ​​BGEC perfekt for en unik naturoplevelse i åben og storslået natur, alt dette tilpasset til små grupper og i overensstemmelse med gældende sikkerhedsbestemmelser og sociale afstandsprotokoller på stedet.

Med Bear Grylls Survival Academy store succes i Storbritannien, gør hans verdensberømte overlevelseskurser nu deres indtog i Mellemøsten. Kurserne tilbydes for første gang med indkvartering, de bærer Bear Grylls navn, og åbner i midten af ​​2021. Indkvarteringen bygges i tyve ombyggede og til formålet indrettede containere - i samhørighed og respekt for naturen på bjerget.

Bear Grylls er kendt over hele verden som en overlevelses- og friluftsperson. Han har optrådt i succesrige tv-shows som Running Wild, Mission Survive og The Island. Grylls har en britisk militær eliteuddannelse og har taget den daværende amerikanske præsident Barrack Obama og mange af Hollywoods store navne på overlevelsesture i vildmarken over hele verden.

Overlevelseskurserne, som gennemføres af overlevelseseksperter fra Storbritannien, er alle uddannet på Bear Grylls Survival Academy. Kurserne starter i oktober og inkluderer halvdagskurser (3-4 timer) samt en- og to-dages kurser for voksne og familier. Teambuildings aktiviteter for virksomheder, og instruktørkurser for udendørsentusiaster. Deltagerne vil blive udsat for både praktiske og ekstreme overlevelsesteknikker, der kræves i det hårde terræn i ørkenen.

Overraskelseselementet er centralt i alle kurser, men aktiviteterne inkluderer også b.la. hvordan man laver ild i ørkenen, hvordan man opretter en nødlejr, teknikker i at bruge kniv til overlevelsesformål samt praktisk instruktion i førstehjælp, orienteringsteknikker og hvordan man overlever ekstreme vejrforhold.

De tyve containerhuse er klar til at byde gæster velkommen fra midten af ​​2021. De er bygget til at huse op til tre gæster med simpel forplejning, herunder deres egen grill til madlavning i den private gårdhave. Indkvarteringen er velegnet til dem, som leder efter en rigtig udendørs oplevelse, og som ønsker at blive et med naturen.

Efter at have præsenteret Bear Grylls Explorers Camp på Arabian Travel Market (ATM) sidste år, er vi nu glade for at kunne lancere denne unikke oplevelse i oktober.I et globalt sammenhæng repræsenterer opstarten af ​​BGEC både innovation og modstandsdygtighed i et år, der har været et meget udfordrende for rejse- og turistbranchen, ”siger Alison Grinnell, administrerende direktør for RAK Hospitality Holding. "Under RAK Leisure's ekspertise vil BGEC være i stand til yderligere at forbedre sit udvalg af eventyr på Jebel Jais og profilere Ras Al Khaimah på den store verdensscene."

Raki Philips, administrerende direktør for Ras Al Khaimah Tourism Development (RAKTDA) tilføjer: ”Som destination har Ras Al Khaimah gentagne gange vist en robust profil, når det kommer til rejser til fjerne og eksotiske oplevelser - hvilket er præcis det, BGEC tilbyder i denne helt nye æra for rejsende. I 2018 lancerede vi verdens længste zipline på Jebel Jais og er nu glade for at kunne tilbyde endnu en verdens nyhed med Bear Grylls Explorers Camp på det højeste bjerg i De Forenede Arabiske Emirater. Da Ras Al Khaimah vokser som Mellemøstens førende eventyrdestination, er denne spændende overlevelses-oplevelse, med en af ​​verdens mest kendte overlevelseseksperter noget, der vil tiltrække friluftsentusiaster fra hele verden. ”

Paul Gardiner, administrerende direktør for Bear Grylls Survival Academy siger afsluttede: ”Bear Grylls Explorers Camp og Jebel Jais - det højeste bjerg i De Forenede Arabiske Emirater, vil tilbyde adrenalinfyldte aktiviteter i en ideel ramme. Vi er glade for at kunne samarbejde med RAK Leisure, når det kommer til at gøre Explorers Camp til en destination, som eventyrlystne og naturelskere ikke må gå glip af, og vi glæder os til at byde de første besøgende velkommen! ”

Bear Grylls Explorers Camp i Ras Al Khaimah vil blive drevet i overensstemmelse med strikte globale sikkerhedsstandarder og med dygtige og professionelle instruktører, der sikrer deltagernes sikkerhed og velvære under hele deres ophold. Fysiske afstandsforanstaltninger vil blive taget udendørs på Jebel Jais.

Survival Academy-kurserne starter i oktober med indkvartering til rådighed fra november 2020. Alle pakker er beskrevet og kan bookes på beargryllscamp.ae med priser fra 450 AED pr. Person for halvdags-kurserne.

For Pressehenvendelser, bedes du kontakte:

Asda’a BCW
+971 (4) 4507600
RAK@bcw-global.com

Alka Winter                                                                                                                Vice President, Destination Marketing & Communications                                    +971 50 652 8204                                                                                              alka@raktda.com

- SLUT -

Om RAK Hospitality Holding (RAKHH)

RAK Hospitality Holding LLC blev grundlagt i 2014 af regeringen i Ras Al Khaimah med mandat til at styrke og administrere en diversificeret portefølje af hoteller samt besøgs- og fritidsaktiver i Emiratet Ras Al Khaimah.  RAK Hospitality Holding administrerer virksomheder, som giver et klart overblik over hele værdikæden af ​​datterselskaber i koncernen. Datterselskaberne inkluderer: RAK National Hotels, der ejer hoteller fra første klasses til luksushoteller, i både byen, på stranden og i ørkenen, nemlig Hilton Garden Inn Ras Al Khaimah, Hilton Resort and Spa, Rixos Bab Al Bahr og Ritz Carlton Al Wadi Desert, Stirling Hospitality Advisors - kapitalforvaltning og udviklingsrådgivning, RAK Hospitality Logistics, der håndterer ejendommer og logistik for Ras Al Khaimahs besøgssektor. RAK Leisure er oplevelsesgrenen for besøgende og fritidsaktiver. Flere oplysninger kan findes på: www.rakhospitalityholding.com

Om BGSA

Bear Grylls Survival Academy (BGSA) blev grundlagt i 2012 og har ry for at være det mest udfordrende og respektindgivende overlevelseskursus i verden, skabt for at give oplevelses og overlevelses entusiaster en mulighed for at lære Bears ekstreme overlevelsesteknikker. Det aktuelle kursuskatalog er velegnet til både voksne og unge eventyrere, på udvalgte destinationer verden over, herunder Storbritanniens bjerge og skove og ti steder rundt om i Kina. BGSAs teambuildings arrangementer startede i 2014 og er fyldt med spændende, sjove, hurtige og dynamiske udfordringer, der kan udføres hvor som helst, med og i enhver form for gruppe.

Om Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (TDA)

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (TDA) blev oprettet i maj 2011 af Ras Al Khaimah-regeringen. Målet var at tiltrække 1,5 millioner besøgende i 2021 og 3 millioner besøgende i 2025. TDA har til hensigt at udvikle emiratets turistinfrastruktur og etablere Ras Al Khaimah som en verdensklasse destination for både turisme og forretningsrejser, samtidig med at der skabes bæredygtige investeringsmuligheder og forbedring af beboernes livskvalitet. For at opnå disse mål har Ras Al Khaimah TDA regeringens mandat til at udstede licenser, regulere og overvåge emiratets turist- og gæstfrihedsindustri.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Titti Lagerfeldt Gelhaar
Titti Lagerfeldt Gelhaar