2013-11-18 21:54Pressemeddelelse

United Spirit Nordic & Spirit Company ønsker Star Clippers velkommen i famillie

null

Disse skibe var de første Clippers, der var blevet bygget siden 1910, og de var starten på en ny, gylden tidsepoke for sejlskibe.

I år 2000 lod Krafft bygge et tredje skib, Royal Clipper, der var en 400' lang, mastet og full-square-rigget skib med 42 sejl – det største sejlskib af sin art, som er bygget noget sted i verden.

De tre skibe i Star Clippers-flåden er moderne, hight tech, og udgør en genskabelse af de klassiske Clipper-sejlskibe, der dominerede verdenshavene i det 19. århundrede. Passagererne tilbydes i dag behagelige, fuldt bemandede sejladser på et traditionelt Clipper-skib, bygget for en kompromisløs yacht- følelse og med luksuriøse omgivelser, som var det en privat yacht.

For første gang kan passagerer nyde den romantik, et sejlskib tilbyder, ombord på et rigtig ’tall ship’ i en afslappet atmosfære, et højt serviceniveau og med al den velvære, besætningen iøvrigt er i stand til at tilbyde.

Alle tre skibe har teaktræ-dæk, swimming pool, uformel dining, en afslappet Tropical-bar på dæk og behagelig piano-bar. De er store nok til at kunne tilbyde første-klasses overnatning og restaurant – og samtidigt små nok til at kunne gå ind i de mindre, intime havne, uberørt af de store cruiseskibe.

De to mindre af skibene, Star Flyer og Star Clipper, er hver klassificerede til 170 passagerer og har en besætning på 74 mand, mens Royal Clipper tager 227 passagerer og har et mandskab på 106.

"Vi er stolte af at kunne ønske Star Clipper velkommen til United Spirit Nordic & Spirit Company, og glæder os til at arbejde med et fantastisk og unikt produkt indenfor krydstogter" sier Christine Engen, daglig leder for United Spirit Nordic & Spirit Company.

Rejserutene strækker sig over tre, fire, fem, seks, syv, ni,10 henholdsvis 11 nætter og omfatter sejlads både i den østlige og i den vestlige del af Middelhavet såvel som det Baltiske område og Skandinavien, Central Amerika, Cuba og Caribbien med trans-atlantisk sejlads i begyndelsen henholdsvis ved afslutningen af hver sæson. Der tilbydes desuden ture af længere varighed, op til 28 dage.

Star Clippers driver tre af verdens største og højeste sejlskibe. De kan besøge uberørt havne som ikke kan nås af større krydstogtskibe og tilbyder passagererne aktiviteter, faciliteter og atmosfæren af en privat yacht, der gør Star Clippers til en af de førende specialkrydstogtskibe. Skibene sejler denne sæsongen i hele Caribien, Middelhavet, Østersøen og Costa Rica.

United Spirit Nordic er et uafhængig salgs-og marketing og pr selskab baseret i København der tilbyder tjenester i Skandinavien, Finland og Østersøen og gennem søsterorganisationer også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og venlige i vores tilgang. Vi arbejder med foretrukne partnere med en langsigtet succesrate. Med andre ord, arbejder vi som et lille selskab, men med enestående erfaring og evnen til at udføre en stærk kampagne og arbejder på en professionel måde. Vi tilbyder integritet, hårdt arbejde, pålidelighed, kontinuitet og motivation. For mer information www.unitedspiritnordic.com

Om United Spirit Nordic

Christine Engen