2022-12-16 13:30Pressemeddelelse

Rejsenyheder fra United Spirit Nordic

Tampa BayTampa Bay

Det er fantastisk at se, at verden er åben igen, og så mange turistkontorer har startet aktiviteter og samtidig er begyndt at se mod Norden, og gerne ville have flere nordiske gæster. Sådan har vi været heldige at få nye kunder, og blandt dem er der flere turistkontorer, som netop satser på Norden som marked.

Kontakt os gerne, hvis du har brug for mere information om destinationen, inspiration eller brug for nogle tips og råd, eller hvis du skal sende en journalist på arbejde. Vi har f.eks. adgang til en del billeder og korte videoer fra de flste destinationer, selv om ikke alle turistkontorer har et komplet bibliotek af ressourcer. Men skriv gerne til os, så prøver vi

at svare så godt vi kan.

MAldives

Maldiverne

Maldiverne er den destination, som de fleste kender til, men som stadig ikke kender så godt,

eller har mange forudindtagede meninger om. Men vidste du, at Maldiverne har 167 feriesteder, 13 hoteller, 808 pensionater, 222 dykkercentre og 3 lystbådehavne? De har næsten 4 gange så mange pensionater som resorts, og flere dykkercentre end resorts. Vandsport og snorkling eller dykning, er næsten selvindlysende, når man rejser til et feriested med 1.192 øer, hvoraf 187 er beboede. Vidste du også, at Maldiverne er opdelt i 22 naturlige atoller – og de deler så øerne i beboede øer, ubeboede øer og forsvundne øer?

Og mange har nogle meninger og tanker om, hvad en ferie til Maldiverne er. Det er dyrt og bare

luksusresorts. Som vi har skrevet ovenfor, er der faktisk 4 gange flere gæstehuse end resorts og der er mange budgetvenlige overnatningssteder. De fleste resorter ligger på ubeboede øer, og vælger du at bo på et gæstehus, kan du derfor slår to fluer med et smæk. Pensionaterne ligger på de beboede øer, og derfor kommer du til at opleve lokal kultur samtidig med du bor billigere.

www.visitmaldives.com

Oman kystlinje

Oman

Oman er nok det land i Mellemøsten, som de fleste mennesker ikke ved nok om. Landet er hvad vi kan kalde en skjult juvel, med fantastisk natur, en lang historie og en af ​​de ældste selvstændige stater i den arabiske verden. Landet har stærke rødder i den maritime verdenshistorie, handel og søfart. Det er et land, der har en enorm rækkevidde i geografi, fra det højeste bjerg Jebel Shams

i næsten 3000 meter over havet, til klitterne i «det tomme kvarter» og stenhavnen i Duqm. Landet har næsten 4 millioner indbyggere, en islamisk stat, men er et land der byder alle kulturer og

religioner er velkomne og som betragtes som et af de sikreste lande at rejse i. Oman byder på en bred vifte af naturoplevelser som ture ud i ørkenen, overnatning i bjergområder, grotter og gåture i wadi'er. Vidste du, at Oman har 5 UNESCO verdensarvssteder?  På alle stederne understreger og fortæller Oman sin historie med vægt på maritim historie.

www.experienceoman.com

Tampa Bay City of Tampa

Tampa Bay

Tampa Bay, beliggende midt i Floridas kystområde, og heldig at blive skånet for orkanen der rasede over området. Byen byder på så meget mere, end du troede muligt, fra kunst og kulturelle oplevelser til forlystelsesparker og udendørsaktiviteter. Vidste du, at Tampa Bay har

over 26.000 hotelværelser i området? Og vidste du, at Tampa Bay har 19 restauranter

listet i Floridas Michelin-guide? Og 5 af dem er også på listen over de bedste cocktails i Tampa.

Du kan nyde nogle af Tampa Bays yndlingsrestauranter såsom Oak & Ola, Rocca, Rooster &

Tillen, Ichicoro Ramen, Koya med flere.

Et af de områder som er værd at udforske er den historiske by Ybor City, hvor du kan spise på den

den ældste restaurant i Florida, The Columbia Restaurant, som serverer traditionelt spansk

køkken og autentisk cubansk sandwich. Og hvis du går ned ad den historiske 7th Avenue, finder du

du Flor Fina, Flagskibsrestauranten på Hotel Haya, hvor Latinamerika møder kysten – og danner et fint par, madmæssigt. Vi anbefaler at udforske Tampa Bays Latinerkvarter, som har et fantastisk udvalg af restauranter.

www.visittampabay.com

Marokko

Marokko er tilbage som en af foretrukne steder at besøge denne vinter. Vi kender det alle sammen. Marrakech, en fantasi om både tradition og det moderne. En vandretur rundt i Jemaa El - tjek markedet og basarerne, med alle farver og dufte og lytter. Men har du besøgt Chefchaouen, den blå diamant? Det er en landsby med en unik charme og survirkelighed. Hele byen er badet i azurblåt lys, med de blåkalkede huse, skaber en atmosfære, som om du drømmer. Dette er paradis for dem, der elsker at vandre, og du kan udforske en ny side af Marokko og bjergområderne.

www.visitmorocco.com

Saudi Arabien

MSC Cruises starter sit krydstogt i Det Røde Hav i november. En af MSC'ernes havne ligger i Jeddah, en pulserende by, der blander modernitet med historie. Cruise gennem det varme vand i Det Røde Hav og opdag en række unikke UNESCOs verdensarvssteder. Fra Jeddah kommer du til AlUla, et kulturelt sted med autentiske eksempler på historisk arv. Vær en af ​​de første til at besøge det fantastiske Nabatean-sted, Hegra, som også er på UNESCOs verdensarvsliste. Opdag Yanbu, en smuk destination omgivet af ørken, hvide sandstrande og private strande, samt flotte dykkersteder. MSC har flere udflugter fra både Jeddah og Yanbu så du kan opleve og opdage denne nye turistdestination som er i rivende udvikling.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director