2018-05-08 14:22Pressemeddelelse

RAS AL KHAIMAH TOURISM DEVELOPMENT AUTHORITY STYRKER FOKUS I NORDEN

• RAKTDA åbner det syvende internationale repræsentations kontor
  • 26,2% stigning i antallet af nordiske besøgende til RAK i første kvartal af 2018

• Ras Al Khaimah, De Forenede Arabiske Emirater, den 8. maj 2018: For yderligere at styrke båndene til Norden, bekendtgjorde Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) i dag åbningen af deres første internationale repræsentationskontor i Norden, som led i emiratets mål at øge antallet af besøgende der rejser til Ras Al Khaimah.

RAKTDA har allerede kontorer i Saudi-Arabien, Storbritannien, Rusland og Tyskland. Det nye kontor som åbnede i april 2018, ligger i København, Danmark; en af de vigtigste økonomiske, transport- og kommunikationscentre i regionen.

Under bekendtgørelsen af det nye kontor, sagde administrerende direktør i RAKTDA Haitham Mattar: ”Det nordiske marked er en af de hurtigst voksende sektorer, og sidste år lå det blandt top ti i vores kilde markeder for besøgende. Allerede i første kvartal af 2018, har vi set en vækst på 26,2%, sammenlignet med sidste år. Åbningen af kontoret i København udgør en vigtig mulighed for at styrke antallet af besøgende fra de nordiske lande, samt for adgangen til dette marked for vores partnere i Emiratet.”

Den valgte partner til repræsentationskontoret er United Spirit Nordic, der er et førende PR- og marketing bureau, placeret i København. Bureauet er kendt for veletablerede relationer med nordisk rejsebranche, og tilbyder pålidelige, effektive, proaktive hands-on teams, til at maksimere det overordnede mål om at øge besøgstal, antal overnatninger og forbrug pr. person.

Som det syvende internationale repræsentationskontor, vil kontoret i København støtte turistrådets salgsfremmende aktiviteter og handelspartnerskaber, for at trænge ind i regionens store potentiale som udgående marked. Et team af dedikeret personale indenfor handelsfremme, MICE og forretningsudvikling, vil forestå en række kampagner og initiativer for at styrke kendskabet til Ras Al Khaimah som en mangesidet forretnings- og fritidsdestination for nordiske rejsende.

I 2017 har ca. 18.000 nordiske besøgende overnattet i emiratet, enten på ferie eller på forretningsrejse. I første kvartal af 2018, tiltrak RAK næsten 10.000 besøgende - en stigning på 26,2% i forhold til samme periode af 2017.

Talrige aktiviteter vil blive tilrettelagt for det kommende år i regionen, herunder webinarer, netværksarrangementer, Antor workshops, FAM ture for handel, og et UAE roadshow i Skandinavien i september 2018.

RAKTDA sigter mod 1 million besøgende ved udgangen af 2018 som led i sin Vision 2019 turisme-strategi, og internationale markeder som Norden står højt på dagsordenen. Strategien fokuserer på Emiraternes uforlignelige aktiver, som omfatter nogle af regionens fineste strande og naturområder, det højeste bjerg i UAE, en unik terrakotta ørken, 7000 års historie og kulturarv, samt autentiske arabiske kulturelle oplevelser. RAKTDA planlægger at have 20.000 hotelværelser i 2025, sammen med nye turistattraktioner, produkter og arrangementer, der skal udvikles på tværs af Ras Al Khaimah.

Noter til redaktionen:

Om Ras Al Khaimah

En af verdens hurtigst voksende turistdestinationer, Ras Al Khaimah kan prale med en rig kultur og mangeårig historie der går 7000 år tilbage. Emiratet har en række arkæologiske udgravninger og betagende naturscenerier, fra gyldne sandstrande, ærefrygtindgydende terrakotta klitter og et grønt bælte af dadelpalmer til Jebel Jais, det højeste bjerg i UAE.

For at lære mere om Ras Al Khaimah, kan du besøge os på:

Om Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) blev oprettet i maj 2011 under regeringen i Ras Al Khaimah. For at opnå vækstmål på en million besøgende ved udgangen af 2018, har myndigheden til formål at udvikle emiratets turisme-infrastruktur og etablere Ras Al Khaimah som en verdensklasse destination til fritids- og forretningsrejser, skabe muligheder for bæredygtige investeringer og øge kvaliteten af livet for dets beboere. For at opnå sine mål, har RAKTDA regeringens mandat til at licensere, regulere og overvåge emiratets turisme og hospitality industri.

Følg RAKTDA på twitter: @RAKTourism

For yderligere information, kontakt venligst:

CEO & leder, United Spirit Nordic, Danmark

Tlf: +45 3311 5600 I mobil: +45 2810 2434

christine@unitedspiritnordic.com

Neda Carrillo

Leder for Corporate Communications & Public Relations

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

mediarelations@raktda.com

United Spirit Nordic er et uafhængig salgs-og marketing og pr selskab baseret i København der tilbyder tjenester i Skandinavien, Finland og Østersøen og gennem søsterorganisationer også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og venlige i vores tilgang. Vi arbejder med foretrukne partnere med en langsigtet succesrate. Med andre ord, arbejder vi som et lille selskab, men med enestående erfaring og evnen til at udføre en stærk kampagne og arbejder på en professionel måde. Vi tilbyder integritet, hårdt arbejde, pålidelighed, kontinuitet og motivation. For mere information læs mer på www.unitedspiritnordic.com

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uafhængig salgs-og marketing og pr selskab baseret i København der tilbyder tjenester i Skandinavien, Finland og Østersøen og gennem søsterorganisationer også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og venlige i vores tilgang. Vi arbejder med foretrukne partnere med en langsigtet succesrate. Med andre ord, arbejder vi som et lille selskab, men med enestående erfaring og evnen til at udføre en stærk kampagne og arbejder på en professionel måde. Vi tilbyder integritet, hårdt arbejde, pålidelighed, kontinuitet og motivation.

CEO & Creative Director