2016-10-11 09:00Pressemeddelelse

​Park Hyatt Maldives Hadahaa er det eneste bærdygtige hotel med guldcertificering på Maldiverne

null

Som det eneste hotel på Maldiverne har Park Hyatt Maldives Hadahaa vundet det prestigefyldte bæredygtighedsmærkat EarthCheck Gold Certification 2016. Derudover kan hotellet fejre sit ottende år som Maldivernes allerførste bæredygtige hotel. Første gang hotellet fik bæredygtighedsprisen var i 2008, og holdet bag har formået både at beholde positionen, opgradere sig til guldmedaljen samt at vinde flere øvrige økopriser.

Tilpasset naturen
På overlækre Maldiverne, ligger de fleste strandhytter direkte på vandet uden særlig omtanke til koralområderne. Men Park Hyatt Maldives Hadahaa har som noget særligt formået at tilpasse sig et 360 graders naturligt koralræv i stedet for at lade naturen tilpasse sig hotellet. Hotellet adskiller sig nemlig fra hotelmængden ved at være bygget bæredygtigt efter den naturlige vegetation, omgivelserne og lokalbefolkningen.

Holistisk bæredygtighed

Park Hyatt Maldives Hadahaa ligger på en afsides og frodig maldivisk ø lang væk fra de øvrige øer. For ikke at ødelægge biodiversiteten er hotellet blevet til i samarbejde med en marinebiolog og organisationen EarthCheck, der måler hotellets energi- og vandforbrug, deres totale skraldproduktion, og deres samarbejde med det lokale samfund. Det gjorde, at hotellet blev det første på Maldiverne til at vinde den prestigefyldte titel: EarthCheck “Building Planning and Design standard” i 2008. - Allerede før hotellet slog dørene op. Således har Park Hyatt Maldives Hadahaa været det resort på Maldiverne, der har haft prisen først og i længst tid. Guldcertificeringen fik de fordi, de har formået at vedligeholde de bærdygtige tiltag.

Park Hyatt Maldives Hadahaa ligger på en isoleret ø. - Kun omringet af naturlige koraler.

En række økopriser
Eftersom hotellet ligger i et koralområde, kræver det meget arbejde at bibeholde en sådan miljøpris. Det har Park Hyatt Maldives Hadahaa formået, samtidig med, at de har opgraderet sig til en Silver Certification og nu i 2016 også til en Gold Certification-pris fra EarthCheck. Samtidig har hotellet også fået tre ud af tre stjerner fra EcoLuxury for at have reduceret hotelindflydelsen på naturen og tilbyde højeste luksusstandard på samme tid.

Om Park Hyatt Maldives Hadahaa
Park Hyatt Maldives Hadahaa åbnede i 2011 og har 50 villaer, hvoraf 14 af dem er bygget i vandet. Alle villaer har direkte adgang til stranden. Hotellet er det eneste med guldcertificering på Maldiverne, lige som det var det første bæredygtige EarthCheck-hotel på Maldiverne.

EarthCheck indsamler data fra flere end 1300 organisationer i over 70 lande.

Om Park Hyatt Maldives Hadahaa her: https://maldiveshadahaa.park.hyatt.com/en/hotel/home.html

Pressekontakt: pr@unitedspiritnordic.com

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som Trinidad & Tobago Tourism, Jordan Tourism, Star Clippers, DMC Destination Asia, DMC Bhutan Journeys, Park Hyatt Maldives Hadahaa, Park Hyatt Siem Reap og Hyatt Regency Phuket. I vil på vores newsdesk blive opdateret med information fra de destinationer, selskaber og hoteller, vi repræsenterer.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uafhængig salgs-og marketing og pr selskab baseret i København der tilbyder tjenester i Skandinavien, Finland og Østersøen og gennem søsterorganisationer også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og venlige i vores tilgang. Vi arbejder med foretrukne partnere med en langsigtet succesrate. Med andre ord, arbejder vi som et lille selskab, men med enestående erfaring og evnen til at udføre en stærk kampagne og arbejder på en professionel måde. Vi tilbyder integritet, hårdt arbejde, pålidelighed, kontinuitet og motivation.

Christine Engen
CEO & Creative Director