2017-06-01 10:00Pressemeddelelse

Nu kan man opleve Indonesiens fantastiske dyreliv og smukke natur fra et firemastet sejlskib.

null

Indonesiens dyre- og planteliv er i en klasse for sig selv, intet land har et så rigt flora- og faunaliv over og under vandet. Indonesien er verdens største øgruppe og består af over 13.000 øer. Lidt over 3.000 af dem er beboede, og at opleve dem fra havet giver en vidunderligoplevelse for livet. Man vil føle sig lidt som en opdagelsesrejsende, når man rejser rundt ved vindens kraft, lyden af sejlvind og vandet, der slår mod skibets bov, skaber rammen om et unikt krydstogt. Farvandene i Indonesien emmer af historie og utrolige fortællinger. Genoplev historien til søs, hvor tiden har stået næsten stille.

Star Clippers afslappede luksus gør, alle vil føle sig tilpas, maden er kulinarisk kunst, betjeningen i absolut topklasse, og kahytter har et gedigent maritimt udtryk.

Udvalgte krydstogter i Indonesien:

Indonesien 7 dage rundt om Bali, Komodo og Gili-øerne

Få steder i verden er så smukke og fantastiske som Bali, der er en spirituel skønhed. Her er forbud mod at bygge huse, der er højere end en palme, hvilket skaber en yderst smuk og harmonisk kystlinje. Man oplever farven grøn i uendeligt mange nuancer, og den farverige og meget gæstfrie lokale variant af hindu-religionen giver en spirituelt stimulerende indsigt i årtusindgamle ritualer, der stadigvæk praktiseres dagligt.

Komodo er et af verdens sande vidundere, hvor man kan opleve komodovaranen, der er blandt verdens mest sjældne dyr. Oplev dem på nært hold på øen Komodo og ikke mindst den helt særegne Pink Beach, der – som navnet antyder – er ganske lyserød.

Gili Meno og Gili Trawangan er blandt Indonesiens bedste og mest populære snorkle- og dykkersteder, hvor der er en rigdom i flora og fauna, fisk i alle farver, størrelser og former.

Der er også tid til en afstikker til vulkankrateret ved Lake Satunda, hvor der bydes på en fantastisk udsigt. Lake Satunda regnes blandt verdens smukkeste vulkankratre.

Østgående 20. maj, 3. juni, 1. og 15. juli, 12. og 26. august, 9. og 23. september 2017 med priser fra EUR 1705 per person i delt dobbeltkahyt.

Vestgående 27. maj, 8. juli, 19. august, 2., 16. og 30. september 2017 med priser fra EUR 1705 per person i delt dobbeltkahyt.

Indonesien 10/11 dage, den store tur rundt om Bali, Komodo, Sumba, Lombok og Gili

Vil man opleve Indonesiens grønne perler, er det den ultimative oplevelse. Bali, Lombok, Sumba og Gili, byder på det bedste af Indonesien, den smukkeste natur, fantastiske dykke- og snorklemuligheder og oplevelser med dyr, man ikke ser nogen andre steder i verden. Vandfald, vulkankratre, rismarker, templer, de smukkeste øer og strande i området. Alt dette opleves, mens der også er tid til at nyde livet og den unikke fornemmelse af havet på et sejlskib. Man kan også lære lidt om sømandslivet ombord på et sejlskib.

Lombok er en lille perle, hvor det meste af øen er relativt uberørt af turisme. Her møder man det ægte Indonesien, og der vil være besøg hos lokale bådebyggere, der har bygget både i mange generationer.

At besøge Sumba er som at træde ind i et levende frilandsmuseum. Skikke og boligformer har rod i traditioner, der skaber et harmonisk miljø. Her er også det moderne Indonesien med motorcykler og mobiltelefoner, men man holder fast i moral, etik og skikke, hvilket er meget inspirerende at opleve.

Ud over dette oplever man det samme som på 7-dages krydstogtet, der er bare bedre tid til at nyde det hele.

Datoer 2017, 10 nætter, 21. juni og 2. august med priser fra EUR 2435 per person i dobbeltkahyt

Datoer 2017, 11 nætter, 10. juni og 22. juli med priser fra EUR 2680 per person i dobbeltkahyt

Indonesien Singapore-Bali 14 dages opdagelsesrejse

14 nætters krydstogt, hvor man oplever en perlerække af naturlige vidundere, hektiske storbyer og fredfyldte scenerier – alt sammen mens man kan nyde sin fredfyldte oase, sejlskibet Star Clipper. Med interessante udflugter til nogle af verdens mest spændende arkæologiske fund og templer og et besøg på Mount Bromo, hvorfra udsigten regnes blandt verdens smukkeste. Man oplever Singapore og Jakarta – to af de mest dynamiske storbyer i Asien – smukke strande, vidunderlige Bali og Javas mest imponerende tempel Borobodur, der ligger blandt rismarker, der bliver dyrket som for 100 år siden.

14. oktober 2017 , Bali til Singapore med priser fra EUR 3410 per person i dobbeltkahyt

Havneafgifter og fly indgår ikke i prisen.

Om Star Clippers

Star Clippers har idag tre af verdens største sejlskib. Det fjerde kommer om lidt, Flying Clipper, med leverance i 2018. Det bliver verdens største sejlskib. Samtlige skibe kan anløbe små havne hvor de store krydstogsskibe ikke kan komme ind, dette kan derfor tilbyde gæsten oplevelsen af at være på en privat yacht.

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som, Star Clippers, DMC Destination Asia, DMC Bhutan Journeys, Eden Roc Cap Cana. I vil på vores newsdesk blive opdateret med information fra de destinationer, selskaber og hoteller, vi repræsenterer.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uafhængig salgs-og marketing og pr selskab baseret i København der tilbyder tjenester i Skandinavien, Finland og Østersøen og gennem søsterorganisationer også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og venlige i vores tilgang. Vi arbejder med foretrukne partnere med en langsigtet succesrate. Med andre ord, arbejder vi som et lille selskab, men med enestående erfaring og evnen til at udføre en stærk kampagne og arbejder på en professionel måde. Vi tilbyder integritet, hårdt arbejde, pålidelighed, kontinuitet og motivation.

Christine Engen
CEO & Creative Director