2018-01-09 09:00Pressemeddelelse

Mød Victor White, der skal repræsentere Barbados for allerførste gang til Vinter-OL i Pyeongchang

null

Nyd strande med hvidt koralsand, solrigt og varmt klima og de mange aktiviteter, som Barbados har at tilbyde.

Mange kan lide at dyrke sport og være aktive, når de er på ferie. På Barbados kan du gå ture langs strandene, svømme med skildpadder, opdage skibsvrag under vandet, cykle rundt på øen og afslutte dagen med middag på katamarantur i solnedgangen.

Du kan også deltage på en af de mange årlige festivaler. Barbados forbereder sig til en hektisk vintersæson og tilbyder en lang række sports- og kulturbegivenheder.

– Barbados er velsignet, fordi der altid sker noget. For turister findes der rigtig mange muligheder for sportslige aktiviteter. Personligt holder jeg meget af vandsport såsom dykning, windsurfing og kitesurfing. Min favorithobby er fridykning, fortæller Victor White.

Victor (20 år) er halvt svensk, halvt fra barbadier, og han har opnået status som professionel freestyle-skiløber. Victor kommer til at skabe historie, fordi han skal repræsentere Barbados for allerførste gang til Vinter-OL

Victor er opvokset i Sverige, og i området, hvor hans bedstemors hytte lå, lærte han at stå på ski. Nu bor han på Barbados, men rejser det meste af året og forbereder sig til alle konkurrencerne.

­­­– Jeg er utrolig glad, hver gang jeg kan tage tilbage til min ø. Barbados er mit paradis! Menneskerne har sådan et åbent sind, er søde og venlige.

Victor indrømmer, at livet på en caribisk ø kan være lige så tilbagelænet, som man ønsker. Men – at det findes mange aktiviteter for dem, som kan holder af sport. Ud over vandsport kan alle de, som kan lide golf, spille på syv forskellige baner, bl.a. den berømte golfbane på Sandy Lane Hotel, hvor der i 2006 blev arrangeret World Golf Championships.

Barbados er også fantastisk for familier med børn. – Forældre har mange valgmuligheder på deres ferie, og de kan altid tage børnene med, når de skal ud og spise middag om aftenen. Børn er velkomne på spisestederne.

For at kombinere et godt måltid med sol, hav og sand anbefaler Victor det sydlige Barbados.

– Gå ikke glip Friday Fish Fry på Oistins. Her får du serveret den allerbedste fisk, helt frisk og nygrillet.

Hvad angår vandsport er havet på vestkysten stille, på østkysten er det vildere og med større bølger.

– Soup Bowl på Bathsheba på østkysten er et velkendt surfersted. Det er dér, berømte surfere tager hen, når de kommer til Barbados. Vestkysten har smukke strande med roligt hav og passer perfekt til at nyde det varme klima med forskellige vandsportsaktiviteter.

Lige nu er Victor i gang med at forberede sig til alle konkurrencerne. Det at vinde en guldmedalje til OL er hans vigtigste mål. Det ville være første gang i Barbados’ historie.

– Og en stor ære for mit land og en hæder til alle dem, jeg holder af, og som ikke lever længere, tilføjer Victor. Hans far kom fra Barbados, og han opmuntrede Victor til at satse på en international skikarriere. Desværre gik faderen bort i 2014.

Victor har en støttende familie i ryggen. – Ud over hele befolkningen på Barbados. Det at have en gruppe mennesker, som inspirerer mig til at gå efter mine mål, er berigende. Den støtte, jeg får, er helt overvældende og hjælper mig utvivlsomt til at skubbe grænserne på hårde dage. Jeg har erfaret, at det med en solid base, den rette tankegang og personligt engagement er muligt for selv dine vildeste drømme at gå i opfyldelse, forklarer Victor.

Hans optimisme og livsglæde er et symbol på den gæstfrihed, du vil møde, når du rejser til Barbados.

Hvis du kan lide at surfe og svømme og ønsker at opdage sporty Barbados, så bestil en pakkerejse med Ticket på www.ticket.dk

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som, Star Clippers, DMC Destination Asia, DMC Bhutan Journeys, Eden Roc Cap Cana. I vil på vores newsdesk blive opdateret med information fra de destinationer, selskaber og hoteller, vi repræsenterer.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uafhængig salgs-og marketing og pr selskab baseret i København der tilbyder tjenester i Skandinavien, Finland og Østersøen og gennem søsterorganisationer også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og venlige i vores tilgang. Vi arbejder med foretrukne partnere med en langsigtet succesrate. Med andre ord, arbejder vi som et lille selskab, men med enestående erfaring og evnen til at udføre en stærk kampagne og arbejder på en professionel måde. Vi tilbyder integritet, hårdt arbejde, pålidelighed, kontinuitet og motivation.

Christine Engen
CEO & Creative Director