2019-11-19 06:17Pressemeddelelse

Algarve vinder hovedpræmien ved IAGTO Awards

Den 20. udgave af IAGTO’s årlige award show for golfturisme blev for nyligt afholdt i Marrakesh. Awardshowet blev afholdt på sidste dagen af International Golf Travel Market og det blev Algarve, Portugal, som i år tog den prestigefyldte hovedpris.

For at fejre 20-års jubilæet havde IAGTO besluttet at afsløre top15 blandt de golfdestinationer, som havde modtaget flest stemmer fra medlemmerne bestående af golf turoperatører fra hele verden – og afslørede samtidig, at der i år kun blev uddelt én pris for Årets Golf Destination i stedet for fem, én i hver af fem regioner, som i de foregående år.

Uddelingen af hovedprisen i IAGTO 20-års jubilæums award show i Marrakesh blev aftenens højdepunkt og det blev altså Algarve, som vandt den prestigefyldte hovedpris som Årets Golf Destination 2020 foran godt 1.000 IGTM-delegater. Algarve har tidligere har vundet prisen som Årets Europæiske Golf Destination (i 2006 og 2014).

IAGTO har over 700 medlemmerne bestående af golf turoperatører i 63 lande. Her ses top15, blandt de nominerede, som i år har opnået flest stemmer (i alfabetisk rækkefølge):

• Abu Dhabi
  • Algarve (Portugal)
  • Coastal South Carolina (USA)
  • Costa del Sol (Spain)
  • Côte d’Azur & Provence (Frankrig)
  • Dominican Republic
  • Fife (Skotland)
  • Lissabon Golf Coast (Portugal)
  • Marrakesh (Marokko)
  • Monterrey County (USA)
  • New Zealand
  • South West Ireland (Irland)
  • Tenerife (Spanien)
  • Vietnam
  • Western Cape/Garden Route (Syd Afrika)

Cambodia vandt prisen som Årets Nye Golfdestination kåret i en afstemning blandt journalisterne i International Golf Travel Writers Association.For Året Nye Golf Resorts vandt Sofitel Angkor Phokeethra Golf & Spa Resort, Moon Palace Cancun og Adare Manor priserne i henholdsvis, Asien og Stillehavsområdet, Nord og Sydamerika – og Europa, Afrika og Mellemøsten.

IAGTO afslørede på aftenen også en ny kategori, kaldet Experience Awards, hvor én golfbane og ét hotel i foreløbigt 25 lande blev anerkendt for de enestående oplevelser de har leveret til de besøgende golfrejsende. Denne pris afgøres via stemmer fra golf turoperatører som er medlem af IAGTO, der sælger rejser til disse 25 destinationer.

Aftenens vært og uddeler af priserne, IAGTOs Chief Executive, Peter Walton, udtalte i forbindelse med 20-års jubilæumsudgaven af IAGTO Awards: ”Som en af bagmændene bag en af de vigtigste og mest prestigefyldte Awardshows indenfor golfturisme har vi nu i to årtier kun uddelt op mod en håndfuld priser hvert år. Det skaber en masse tiltrækningskræft og prestige omkring vores events, ligesom det bliver tillagt stor betydning vinde priserne. Med kun én Golf Destination of the Year Award var forventningerne ekstra høje i år og vinderen, Algarve blev ekstra glade. Vi benyttede også lejligheden til at udvide med nye priskategori, Experience Awards, som uddeles for en enestående golf- eller hoteloplevelse. De kommende år udvider vi med endnu flere lande end de i første omgang 25 lande vi har taget ind i denne kategori, så endnu flere golfdestination får muligheden for at vinde en pris og ikke mindst skabe øget opmærksomhed omkring golfturisme i deres lande og regioner.

Prisvindere ved IAGTO 20. årlige Awards show 2020
Årets Golf Destination: The Algarve, Portugal
Årets Golf Resort – Europa, Mellemøsten & Afrika: Adare Manor, Ireland
Årets Golf Resort – Nord & Sydamerika: Moon Palace Cancun, Mexico
Årets Golf Resort – Asien og Stillehavslandene: Sofitel Angkor Phokeethra Golf Resort & Spa
Årets Nye Golfdestination: Cambodia

Vietnam

Anantara Hoi An Resort

Ba Na Hills Golf Club

Sidst men ikke mindst, så har IAGTOs sustainability partner, GEO Fundation de sidste otte år fremhævet fire golfbaner for deres bidrag til bæredygtighed. I år blev blandt andet Aphrodite Hills fra Cypern anerkendt for deres enestående bidrag til bæredygtighed i forbindelse med deres golfbane.

•Billeder og logoer, samt yderligere pressemeddelelse omkring IAGTO Sustainability Awards 2020 kan downloades via dette link: www.iagto.com/awards

Om IAGTO
IAGTO er dannet i 1997 og er den officielle globale organisation for golfturisme. Medlemsorganisationen har over 2700 medlemmer i 101 lande, herunder mere end 700 medlemmer blandt golf turoperatører i 63 lande, som samlet set kontrollerer mere end 87% af alle golfferiepakker der sælges over hele verden, med et samlet årligt salg på over 2,1 mia. Euro. IAGTO oprettede International Golf Travel Writers Association i 2000 – samme år, som uddelingen af de første årlige IAGTO Awards også fandt sted.

Billeder og logoer kan downloades via følgende link: www.iagto.com/awards

For yderligere information kontakt venligst:
Guillaume Post
Marketing & Communications Manager
gpost@iagto.com │ Tel: +44 20 8096 3377

Om United Spirit Nordic

Som repræsentationsbureau er vores mål at inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå dette mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring, fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director