2020-05-01 18:52Blogposts

Hvordan ser fremtiden ud for presserejser og vil destinationsmarkedsføring ændre sig?

Kære Media-kollega.

Den nye mødeplads for de fleste er i dag online i form af en masse forskellige apps samt online mødeplatforme. Hvordan man dér præsenterer sig visuelt, har fået stor betydning, og derfor er det vigtigt, at man udtænker formen med tilstrækkelig omhu. Vi har fundet frem en artikel fra New York Times, og et nyhedsbrev fra vor samarbejdspartner i netværket WorldWise PR. Her får man så nogle professionelle tips til næste online møde

I en af vore første blog post havde vi en spørgeundersøgelse om hvordan jer der arbejder i branchen så fremtiden med presserejser. Vi har modtaget over 50 svar, og tænkte at dele med jer alle sammen nogle af svarene. Interessant er det at konstatere, at 41,18 pct. kan tænke sig at deltage i en presserejse allerede i den nu kommende sommer henholdsvis til efteråret (50,98 pct.). Mulighederne herfor er naturligvis afhængige af udvikling med åbning af grænser. De områder, der i henhold til svarene synes mest interessante, er Caribien, Sydøstasien, Afrika med Mellem-Østen samt Europa. Som transportmiddel valgte de fleste af jer fly henholdsvis tog, mens bussen havnede længst nede på listen; og de produkter, der fattede størst interesse, var Sol & Strand, Ferie med aktiviteter foruden Storbysferie.

I har alle bemærket, at verden så småt er begyndt at åbne sig igen, hvilke giver alle, både de professionelle i rejsebranchen og vore kunder en positiv følelse. Som mange af jer er bekendt med, så har Christine og Titti været stærkt involverede i markedsføringen af destinationer i Caribien. Caribien er fuldstændige beroende af turismen. Derfor er det glædelig at CTO, interesseorganisation for hele den caribiske region, har planlagt en kampagne #CaribbeanDreaming, som vil lanceres når de lokale myndigheder giver grønt lys.

Vi læser og hører, hvordan mange destinationer gør sig klare til at modtage turister, når myndigheder verden over giver signal til at ’åbne dørene’. MEN spørgsmålet er, i hvor stor udstrækning befolkningerne rundt om i verden agter at rejse ud i 2020. Og hvordan stiller turisme-organisationerne og hotelindustrien sig? Hvordan vil de tackle deres markedsføring under de nye, helt specielle vilkår? Vi kom over et interessant indlæg af Thomas Kolster i AdWeek i sidste uge, om hvordan man ændrer mønstret fra salg til en position, der sigter mod at hjælpe kunden til at skabe egne oplevelser.

Vi vil igen publicere vore pressenyheder fra vore kunder og deres produkter. Fremover lægger vi dem på vort Newsroom, som I kan klikke ind på, hvorved I ikke ’misser’ nyheder eller opdateringer fra os.

Vores blog fortsætter, og med den håber vi at kunne inspirere jer samt at vi vil informere om presserejser og andre hændelser. Og som altid, har du spørgsmål uanset hvad, så giv lyd fra dig. Vi er aldrig længere væk end telefonen eller e-mail.

Vi ønsker jer en god langweekend,

Mange hilsner Christine og Titti.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director