2021-04-23 11:00Nyheter

Ny Generalsekreterare för Ungdomens Nykterhetsförbund

Ungdomens Nykterhetsförbunds nya GeneralsekreterareUngdomens Nykterhetsförbunds nya Generalsekreterare

Nu kan Ungdomens Nykterhetsförbund presentera deras nya Generalsekreterare, Björn Lindgren.

Björn har tidigare arbetat som förbundschef på den ideella organisationen Jagvillhabostad.nu samt haft uppdrag för Miljöpartiet på lite olika roller.
Sedan 12-åring har han varit medlem i Nykterhetsrörelsens Scoutförbund och han brinner stort fär solidaritet och långsiktighet, i både stort och smått.

Det ska bli kul och spännande att få leda kansliet och vara med och ta organisationen framåt, Säger Björn.

Björn tillträder 1 juni då den tidigare Generalsekreteraren Samuel Somo fortsätter vidare efter mer än fyra år i rollen.

Om Ungdomens Nykterhetsförbund

Ungdomens Nykterhetsförbund, UNF, är Sveriges främsta ungdomsorganisation som arbetar för en nykter livsstil. UNF har cirka 3000 medlemmar fördelat på över 100 föreningar runt om i Sverige. UNF:s vision är en demokratisk och solidarisk värld fri från droger. UNF är såväl partipolitiskt som religiöst obundet.