2015-04-17 09:14Pressmeddelande

Varje hus är ett livsverk

Nu ska hustillverkaren Trivselhus bli ännu bättre på att skräddarsy hem och förverkliga människors husdrömmar.
– Insikten att varje nytt hus är ett livsverk genomsyrar allt vi gör, säger Trivselhus vd Jan Johansson.

Trivselhus har alltid guidat sina kunder genom hela byggprocessen, skräddarsytt personliga hem och förverkligat människors husdrömmar. Företaget har också länge varit branschledande när det gäller byggkvalitet, materialval och hantverksmässig omsorg om detaljer.  Det är alltså inget nytt i sig, men nu har den småländska hustillverkaren bestämt sig för att bli ännu bättre på det som redan är dess styrka.

– Vi har gjort en omfattande analys av både företaget och branschen och slutsatsen är att marknaden efterfrågar mer av det vi redan är duktiga på. Det är förstås positivt, men betyder också att vi måste bli ännu tydligare med vad vi faktiskt erbjuder och står för, säger Jan Johans­son.

Det mest konkreta uttrycket är att Trivselhus har fått ett nytt grafiskt utseende och innehåll på till exempel webben som förbättrar upplevelsen för människor som går i hustankar.

Vägledande för både kommunikationen och organisationen är tanken att varje hus är ett livsverk för de människor som ska bo i det.

– Det synsättet ska vi förstärka för att fortsätta vara bäst i branschen. Vi brukar säga att ett nytt hus är som att fysiskt gestalta sin personlighet. Alla människor är olika, men oavsett hur drömmen ser ut ska vi förverkliga den, säger Jan Johansson.

För mer information vänligen kontakta
Jan Johansson (vd), tel 0383-208 33,
jan.johansson@trivselhus.se

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och hör hemma i Korsberga på det småländska höglandet. Runtomkring oss har vi höglänta och kuperade skogstrakter med småsjöar och mossar. Det är ifrån det här vackra, men ibland karga landskapet vi hämtar vår syn på vad som är äkta, hållbar och gedigen kvalitet. När ni bygger ett Trivselhus får ni stöd och guidning från de första mötena till att ni flyttat in och börjat leva i ert nya hem. Det kan vara allt ifrån bankkontakter och bygglov till husdesign och byggnation. Under hela färden finns våra experter till hands för att lyssna på er, lära känna er, visa sådant ni inte visste om och föreslå skräddarsydda lösningar. Det småländska hantverket som vi är uppvuxna med innebär bland annat millimeterprecision i alla byggdelar. Inget lämnas åt slumpen. Allt andas naturlig kvalitet, precis som Småland. Slutmålet för vår gemensamma resa är ert nya hus. Ert livsverk.

FAKTA
• Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr.
• Export sker via olika samarbetspartners till Åland och England.
• Trivselhus levererar närmare 400 bostäder under 2015. Företaget har cirka 210 anställda.
• Trivselhus säljer och tillverkar också hus under systervarumärket Movehome.
• Trivselhus exploaterar mark och bygger bostadsrätter, radhus och projekthus. Dessutom samarbetar Trivselhus med markägare för utveckling av områden för gruppbyggda småhus.
• Trivselhus är en del i skogskoncernen Södra

Om Trivselhus

EN HUSLEVERANTÖR FRÅN SMÅLAND När ni bygger ett Trivselhus får ni stöd och guidning från de första mötena till att ni flyttat in och börjat leva i ert nya hem. Det kan vara allt ifrån bankkontakter och bygglov till husutformning och byggnation. Under hela färden finns våra experter till hands. Det småländska hantverket som vi är uppvuxna med innebär bland annat millimeterprecision i alla byggdelar. Inget lämnas åt slumpen. Allt andas naturlig kvalitet, precis som Småland. Slutmålet för vår gemensamma resa är ert nya hus. Ert livsverk.