2019-09-09 11:54Pressmeddelande

Trivselhus och Movehome på offensiven i norra Sverige

Hustillverkaren Trivselhus med systervarumärket Movehome satsar på tillväxt i region norra Sverige genom ny agentur i Luleå. Företaget ser potential för en växande bostadsmarknad i regionen, där villor kommer att vara en naturlig del.

Trivselhus tillsammans med Movehome är en av landets större hustillverkare och satsar nu på att ta marknadsandelar i norra Sverige. Detta genom ett kontor strategiskt placerat i Luleå och engagemang från agenter som visat på stor framgång genom åren.

- Veronica och Johannes Laestadius mångåriga erfarenhet och brinnande intresse för att förverkliga husdrömmar lägger grunden för en gemensam offensiv strategi, säger Mikael R Olsson, affärschef för Trivselhus.

Genom paret Laestadius öppnas ett brett kontaktnät för villatomter. Byggbar mark är en viktig del för att satsningen ska lyckas och Trivselhus öppnar även dörren för köp av attraktiv råmark att exploatera. Att kunna visa produkten är också en viktig del, vilket redan uppfylls genom att Movehome har ett visningshus i Luleå.

- Det känns spännande att vara tillbaka i husbranschen för att representera två varumärken som sammantaget har en unik bredd i produkterbjudandet, säger Johannes Laestadius.

Samtidigt banar satsningen väg för en utökning av det sedan tidigare etablerade ramavtalet med LKAB om att leverera småhus till Gällivare.

- Vi känner oss stolta över att få vara en del av den stadsomvandling som sker när samhällen i Malmfälten flyttas, säger Anneli Johansson, affärschef för Movehome.

För mer information, kontakta:

Mikael R Olsson, mikael.r.olsson@trivselhus.se, 070-842 45 30

Anneli Johansson, anneli.johansson@trivselhus.se, 070-36 99 761

Johannes Laestadius, johannes.laestadius@trivselhus.se, 070-649 19 95

Om Trivselhus

EN HUSLEVERANTÖR FRÅN SMÅLAND När ni bygger ett Trivselhus får ni stöd och guidning från de första mötena till att ni flyttat in och börjat leva i ert nya hem. Det kan vara allt ifrån bankkontakter och bygglov till husutformning och byggnation. Under hela färden finns våra experter till hands. Det småländska hantverket som vi är uppvuxna med innebär bland annat millimeterprecision i alla byggdelar. Inget lämnas åt slumpen. Allt andas naturlig kvalitet, precis som Småland. Slutmålet för vår gemensamma resa är ert nya hus. Ert livsverk.