2022-11-17 09:30Pressmeddelande

Trivselhus kunder erbjuds unik framtidssäkrad energilösning

Genom ett nytt samarbete mellan Trivselhus och SmartTech Energy kan Trivselhus kunder nu välja till ett helt integrerat system, där solpaneler och batterier jämnar ut fastighetens effekttoppar och elförbrukning över dygnet. En smart energiinvestering för framtiden i kundens nybyggda hem.

- Vi är mycket glada över att etablera ett samarbete med en stark och rikstäckande leverantör som har produkter som passar våra varumärken och kan anpassa installationen efter kundens behov. Tack vare detta samarbete kan vi optimera installationen så att kunden kan maximera nyttan och dessutom ha en färdig anläggning redan vid inflyttning, säger Jonas Regnander, VD Trivselhus.

Systemet omfattar solpaneler och batterilagring där den unika styrenheten EnergyHub från Ferroamp mäter och styr produktion och förbrukning i realtid samt jämnar ut fasernas olika belastningar mot elnätet. Data för analys och simuleringar kan användas för att kapa effekttoppar och fördela lasterna. Via batteri kan solenergin lagras för att användas vid tider när lasterna ökar. Effekttoppar kontrolleras även vid laddning av elbil via laddbox. I gynnsamma fall leder allt sammantaget till att det nybyggda huset blir ett PlusEnergiHus, alltså ett hus som producerar mer energi än vad det förbrukar.

- Vi känner stolthet och glädje över att ha inlett ett samarbete med en partner som, precis som vi, värdesätter kvalitet till kunden. Tillsammans med Trivselhus kommer vi att kunna sätta kundens behov och önskemål gällande smart energi i deras framtida hem i fokus, säger Jesper Cimen, Affärsutvecklare, SmartTech Energy.

Om Trivselhus

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och levererade under 2021 drygt 360 bostäder i form av villor och gruppbyggda småhus. Företaget har cirka 200 medarbetare och är en del av koncernen Svensk Husproduktion AB. Trivselhus har närmare 30 försäljningskontor i Sverige. Export sker via samarbetspartner till Åland. En majoritet av våra villor uppförs med totalentreprenad. Trivselhus totalentreprenad innebär praktiskt och juridiskt helhetsansvar för att bygga husen. Trivselhus säljer och tillverkar också villor under systervarumärket Movehome som kombinerar nytänkande med gedigen erfarenhet och köptrygghet, vilket möjliggör ett helt nytt sätt att bygga hus. Nyckeln är Bygg online som gör att alla kan forma sitt personliga hus på webben och få pris direkt. Movehome använder ny teknologi för att ge kunden chansen att själv forma sitt hus på webben och hela tiden ha koll på vad det kostar. Movehome kombinerar nytänkande med lång erfarenhet, köptrygghet och stabil ekonomi.

Jonas Regnander
Jonas Regnander