2020-05-12 06:00Pressmeddelande

Trivselhus bygger fem villor i kvarteret Kalkstenen, Ulricehamn

Hustillverkaren Trivselhus har nu börjat bygga i natursköna kvarteret Kalkstenen, beläget i Ulricehamns norra del. Här planerar Trivselhus fem moderna 2-plansvillor med äganderätt.

Det blir äganderätter med fin funktion, där helkaklade våtrum och parkettgolv är självklarheter. Varje hus har en utgång från fönsterdörr vilket möjliggör för kunden att skapa en egen uteplats och trivsam trädgård efter inflyttning,

- Perfekt hus för den stora familjen som kanske varierar i storlek varannan vecka, eller behöver utrymme för att växa, berättar Jenny Piltofta som är Trivselhus projektledare.

2-planshusen är välplanerade med rymlig entré med plats för barnvagnen och dessutom med en klädkammare. Entréplanet har fina ljusinsläpp från flera håll med öppna ytor mellan kök och vardagsrum. Även överplanet har fina ljusflöden i allrummet och en smart liten arbetshörna. Rummen kan användas fritt för sovplatser, lek eller arbete – eller kanske ett gamerrum? Huset har fyra rum som lämpar sig som sovrum.

Kvarteret Kalkstenen ligger på gång- och cykelavstånd till Ulricehamns centrum, inte långt ifrån påfarten till den nya motorvägen som gör det enkelt att pendla till närliggande städer som Borås, Göteborg och Jönköping.

I Kalkstenen kan man kombinera ett attraktivt boende med goda arbetsmöjligheter, säger fastighetsmäklare Martin Lundgren.

Läs mer om kvarteret Kalkstenen

Om Trivselhus

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och har skapat hem åt tusentals familjer sedan 1993. Med omsorg om kvalitet i varje detalj tillverkas husen i vår småländska fabrik. Trivselhus ägs av skogskoncernen Södra som är Sveriges största skogsägarförening med fler än 50 000 skogsägare som medlemmar. Trivselhus uppförde nära 300 bostäder 2019 där villor och bostadsrätter, radhus och projekthus utgör en växande andel. Utöver egen markexploatering samarbetar Trivselhus med markägare för utveckling av projekthusområden. Trivselhus säljer och tillverkar också hus under systervarumärket Movehome.

Martin Lundgren
Fastighetsmäklare Länsförsäkringar Fastighetsförmedling