2021-03-18 08:00Pressmeddelande

Ny VD för Trivselhus AB

Trivselhus styrelse har utsett Jonas Regnander som ny VD för Trivselhus AB.

Jonas är 42 år och bosatt i Vetlanda tillsammans med sin familj, han är utbildad civilingenjör och har även läst företagsekonomi på högskolenivå. Närmast kommer Jonas från Elitfönster som Produktionsdirektör och han har tidigare haft ledande roller inom bland annat Pallco och Sapa Profiler.

- Jag är glad över att kunna presentera Jonas Regnander som ny VD för Trivselhus, säger Stefan Holmberg, koncernchef för Svensk Husproduktion. Jonas har bred erfarenhet inom ledande befattningar inom tillverkningsindustrin där han bland annat har arbetat med lönsamhetsförbättringar, organisationsförändringar, och ökat kundfokus. Jonas har även goda kunskaper inom Lean Management och han kommer att vara en viktig tillgång i vidareutvecklingen av Trivselhus.

- Jag är hedrad över att anta rollen som VD för Trivselhus, och ser fram emot att bli en del av detta välrenommerade företag, säger Jonas Regnander.

En plan för Jonas tillträde som VD för Trivselhus AB håller på att utarbetas. Stefan Holmberg fortsätter som tf VD till dess att Jonas tillträder.

Om Trivselhus

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och levererade under 2020 drygt 260 bostäder i form av villor och gruppbyggda småhus. Företaget har cirka 200 medarbetare och är en del av koncernen Svensk Husproduktion AB. Trivselhus säljer och tillverkar också villor under systervarumärket Movehome som kombinerar nytänkande med gedigen erfarenhet och köptrygghet.

Stefan Holmberg
VD och Koncernchef Svensk Husproduktion AB