2022-07-28 10:00Persbericht

Tamron kondigt ontwikkeling van een nieuw ultra-telezoom objectief aan

Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD (Model A067)

Transcontinenta B.V., distributeur Tamron Nederland, kondigt de ontwikkeling aan van de veelzijdige Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD (Model A067), een nieuw ultra-telezoom objectief voor full-frame Sony E-mount camera’s.

Dit is het eerste objectief in een compleet nieuwe categorie van high-performance ultra-telezoom objectieven voor systeem camera’s. Dit objectief met 8x zoom begint bij een ongeëvenaarde 50mm (wat gezien wordt als dé standaard brandpuntsafstand voor full-frame camera’s) en is even groot als 100-400mm zoom objectieven die momenteel beschikbaar zijn. De wijdere beeldhoek maakt dit objectief echter een stuk veelzijdiger!

Bijzonderheden Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD

Dit objectief is met een lengte van slechts 18.3cm en een gewicht van 1.155g zeer compact en licht. Ondanks de lengte en het gewicht biedt het objectief uitstekende beeldkwaliteit bij elke brandpuntsafstand. Ondanks de hoge vergrotingsfactor beschik je met dit ultra-telezoom objectief over hoge beeldkwaliteit over het hele bereik van 50-400mm door de effectieve plaatsing van speciale lenselementen. De Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD levert uitstekende prestaties onder alle omstandigheden dankzij Tamron’s VXD (Voice-coil eXtreme-torque Drive) lineaire scherpstel motor die niet alleen razendsnel reageert, maar ook zeer stil is. Tamron’s eigen VC (Vibration Compensation) beeldstabilisatie zorgt ervoor dat je ook bij 400mm nog goed uit de hand kunt fotograferen.

De Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD biedt bij close-up fotografie een vergroting tot half ware grote, wat de veelzijdigheid van dit objectief verder vergroot. Fotografen kunnen dankzij deze uitstekende close-up mogelijkheden de wereld van halve macrofotografie ontdekken. De minimale scherpstelafstand bij 50mm is 25cm, vanaf de sensor gemeten. Het objectief heeft een filtermaat van 67mm, net als meeste andere Tamron objectieven voor de Sony E-Mount. Als je meerdere Tamron objectieven gebruikt, heb je dus maar één filterset nodig. Dit vergroot het gebruiksgemak.

Dit nieuwe objectief heeft een aantal ergonomische eigenschappen die voor extra gebruikscomfort zorgen. Zo is er gebruik gemaakt van een nieuw ontwerp met verbeterde grip en beschikt hij over een USB-C Connector Port waarmee gebruik kan worden gemaakt van de Tamron Lens Utility Software. Dankzij de Connector Port sluit je het objectief eenvoudig aan op een laptop of computer. In de software kun je het objectief afstellen naar jouw eigen wensen en kun je Firmware Updates installeren. Tamron Lens Utility heeft nu ook een nieuwe ‘Focus Limiter’ functie. Er is een optionele Arca-Swiss statiefgondel beschikbaar voor extra gemak wanneer je dit objectief op een statief wilt gebruiken.

Al met al is de Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD een zeer draagbaar en veelzijdig zoomobjectief dat ervoor zorgt dat je nooit een opnamemogelijkheid zult missen, ongeacht de brandpuntsafstand die je kiest. Dit is een baanbrekend objectief dat een geheel nieuwe categorie van ultra-telezoom objectieven creëert. Wederom een primeur voor Tamron!

Belangrijkste kenmerken
  • Een 8x zoom die begint bij 50mm en eindigt bij 400mm in het ultra-telezoom bereik in één enkel objectief
  • Uitstekende beeldkwaliteit over het gehele bereik
  • Razendsnelle, stille en accurate autofocus dankzij de VXD scherpstel motor.
  • Tamron’s eigen VC beeldstabilisatie
  • Verbeterd gebruiksgemak dankzij
    • De connector poort voor de Tamron Lens Utility Software
    • De nieuwe ‘Focus Limiter’ functie die aan Tamron Lens Utility is toegevoegd
    • Snel in- en uitzoomen door een draaicirkel van slechts 75°
    • Een optioneel Arca-Swiss statief gondel
  • Zeer compact en licht door een lengte van 18.3cm en een gewicht van 1.155g
  • Half ware grootte macrobereik dankzij de vergrotingsfactor van 1:2 bij 50mm
  • Nieuw ontwerp met verbeterde textuur en krasbestendige verf voor een beter gebruiksgemak
  • Een filtermaat van 67mm, dezelfde maat als bijna alle andere Tamron E-Mount objectieven
  • Gebruiksvriendelijke eigenschappen zoals een stof- en spatwaterdichte constructie, Fluorine Coating, Zoom lock, etc.
  • Volledig compatibel met camera-specifieke functies zoals Fast Hybrid AF en Eye AF
Beschikbaarheid en prijs

De nieuwe Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD (Model A067) zal in het najaar van 2022 in Nederland beschikbaar zijn. Meer details, de prijs en voorbeeldfoto’s zullen te zijner tijd beschikbaar komen.

Onderwerpen: Photo Video

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER