2021-10-19 11:00Persbericht

Nieuwe Samyang AF 135mm F1.8 FE perfect voor portretten met fraai bokeh

Samyang AF 135mm F1.8 FE voor  Sony E-mount

Samyang blijft hun succesverhalen opvolgen met alweer een objectief met verbluffende prestaties voor de Sony E-mount. De nieuwe Samyang AF 135mm F1.8 FE is geoptimaliseerd voor portretten, astrofotografie, landschappen en video-opnamen. Het bevat Samyang's belangrijkste functies, zoals: focusvergrendelingsknop, "Custom Switch", en scherpstelbereikbegrenzer. Dit alles verpakt in een compact formaat met uitstekende optische prestaties!

De nieuwe 135mm heeft een optisch ontwerp dat bestaat uit 13 elementen in 11 groepen (1 U-ASP, 2 HR en 3 ED). In combinatie met Sony's full-frame beeldsensor levert dit objectief een superieure scherpte en contrast in alle delen van het beeld. Bovendien is deze lens uitgerust met een UA (Ultra-precision Aspherical) lensdeel, dat een natuurlijk en verfijnd bokeh oplevert. Met dit vloeiende bokeh is het eenvoudig om opnamen te maken die het onderwerp uitlichten tegen een verbluffend wazige achtergrond, of u nu portretten, close-ups of zelfs stadsgezichten fotografeert.

Het nieuwe objectief heeft een slank, modern en lichtgewicht ontwerp en weegt slechts 772 gram. Het heeft een rubberen scherpstelring met micropatroon dat prettig aanvoelt bij de bediening, en de weerbestendige afdichting zorgt ervoor dat het objectief zelfs onder barre weersomstandigheden gebruikt kan worden. Met de "Custom Switch" kunt u het diafragma geruisloos aanpassen door aan de scherpstelring te draaien. Met behulp van het optionele Samyang Lens Station kunt u de schakelfunctie naar eigen voorkeur instellen (in de toekomst zullen meer functies worden toegevoegd via firmwarefuncties). Als u op de Focus Hold knop op het objectief indrukt, wordt het objectief vergrendeld op een specifieke scherpstelafstand. U kunt ook andere functies zoals Eye AF toewijzen in de instellingen op de camerabody.

Het objectief is voorzien van Samyang's lineaire STM (Stepping Motor) dat zowel fotografen als videografen tevreden stelt met een stillere en nauwkeurigere besturing van de scherpstellende lensgroepen. De minimale scherpstelafstand bedraagt slechts 0,69 m en biedt een maximale vergroting van 1:4 voor close-up fotografie. Kleine voorwerpen, bloemen en vlinders kunnen zo worden vastgelegd met een opmerkelijke resolutie en met een zacht en mooi achtergrond bokeh.

Unieke eigenschappen:
  • Weegt slechts 772 gram
  • Uitstekende optische prestaties
  • Prachtige bokeh
  • Snel en stil autofocus
  • Geoptimaliseerde functie voor astrofotografie met een Astro-Focus stand en LED oneindig indicatie
  • Begrenzer voor het scherpstelbereik. Dit is handig voor het maken van portretten en close-ups
  • Korte minimale scherpstelafstand van 0.69m voor prachtige close-up opnamen
  • Maak eenvoudig indrukwekkende foto's waarbij het hoofdonderwerp afsteekt tegen een prachtig wazige achtergrond
Prijzen en beschikbaarheid

Dit nieuwe objectief is vanaf nu verkrijgbaar bij de officiële Samyang dealers in de Benelux. De adviesprijs is € 899,-. Ga naar www.samyangbenelux.com/dealers voor een geautoriseerde dealer bij u in de buurt.

Onderwerpen: Photo

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER