2023-02-08 14:00Persbericht

Nieuw: Leica Summicron-SL 35, Summicron-SL 50 en SL2/ SL2-S kits

Nieuw Leica Summicron-SL 35 en Summicron-SL 50

Leica Camera AG staat voor meer dan 150 jaar ervaring in de ontwikkeling, het ontwerpen en het vervaardigen van optische producten. De objectieven van Leica staan sindsdien synoniem voor hoogwaardige, betrouwbare precisie-instrumenten van stabiele waarde die foto's en video's in een uitstekende beeldkwaliteit vastleggen. Leica's mirrorless camerasysteem krijgt nu een dubbele aanvulling op de objectieven range voor de Leica SL2 en de Leica SL2-S: de Leica Summicron-SL 35 f/2 ASPH en de Leica Summicron-SL 50 f/2 ASPH.

Beide vastebrandpuntsafstanden worden gekenmerkt door de bijzonder compacte afmetingen en het lage gewicht van slechts 400 gram. Tegelijkertijd maken ze indruk met hun hoge lichtsterkte en de beroemde Leica Summicron-look met een zeer geringe scherptediepte. Dit maakt het SL-systeem nog handzamer en ideaal voor dagelijks gebruik of voor op reis. De nieuwe Leica 35 en 50mm Summicron-SL objectieven stellen zeer snel, vloeiend en nauwkeurig scherp dankzij de lineaire directe aandrijving van de autofocus. Daardoor leveren ze niet alleen uitstekende scherpstelprestaties voor de fotografie, maar zijn ze ook perfect geschikt voor video-opnamen, waarbij stil scherpstellen noodzakelijk is.

Breed inzetbare Leica SL prime objectieven

De Leica Summicron-SL 35 f/2 ASPH is geschikt voor een breed scala aan toepassingen in landschaps-, straat- en reportagefotografie en biedt daarbij ook nieuwe opnameperspectieven dankzij een kortste minimale scherpstelafstand van slechts 25 centimeter. De Leica Summicron-SL 50 f/2 ASPH. toont zijn kracht in bijna alle fotografische situaties, vooral bij reis-, evenementen- en portretfotografie. Beide SL-objectieven breiden niet alleen het SL-systeem uit, maar ook het L-Mount portfolio met twee veelzijdige, compacte en lichtgewicht objectieven voor fotograferen en filmen. Beide prime objectieven bieden de befaamde hoogwaardige beeldkwaliteit, "Made by Leica". Bij de beide nieuwe Summicron-SL objectieven worden ook asferische lenselementen gebruikt. Deze zorgen in de eerste plaats voor de hoge optische prestaties, maar maken ook de compacte afmetingen mogelijk. Tot slot zorgt de van de Leica Sport Optics befaamde Aqua Dura coating, voor effectieve bescherming tegen vocht en vuil op de front- en achterste lens.

Beschikbaarheid en prijzen

De nieuwe Leica SL objectieven zijn binnenkort verkrijgbaar bij de Leica Store Amsterdam, de Leica Store Lisse en de erkende Leica dealers in Nederland. De verkoopprijs van de Leica Summicron-SL 35 f/2 ASPH. bedraagt € 2.250,00 inclusief btw en de verkoopprijs van de Leica Summicron-SL 50 f/2 ASPH. € 1.950,00 inclusief btw.

Nieuwe Leica SL Kits:

Om de eerste stappen in het Leica SL-systeem te vergemakkelijken, biedt Leica nu, naast de twee bestaande kits van de Leica SL2 of SL2-S inclusief Vario-Elmarit-SL 24-70, nog vier extra SL-kits aan met de nieuwe Summicron SL 35 en 50mm objectieven. Zo zijn er in totaal zes verschillende Leica SL-Kits, elk bestaande uit een camerabody en een objectief. Deze SL kits bieden een aantrekkelijk prijsvoordeel van maar liefst € 850,00 vergeleken met de totaalprijs van een losse body plus los objectief:

• Leica SL2 kit, body plus de Summicron-SL 35 f/2 ASPH. bedraagt € 8.200,00 inclusief btw.
  • Leica SL2 kit, body plus de Summicron-SL 50 f/2 ASPH. bedraagt € 7.900,00 inclusief btw.
  • Leica SL2-S kit, body plus de Summicron-SL 35 f/2 ASPH. bedraagt € 6.390,00 inclusief btw.
  • Leica SL2-S kit, body plus de Summicron-SL 50 f/2 ASPH. bedraagt € 6.090,00 inclusief btw.

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER