2022-07-09 18:58Nieuws

Fotofair 2022. Transcontinenta blikt terug met o.a. een aftermovie!

Transcontinenta macrotent op de Fotofair 2022

Ook dit jaar stond Transcontinenta weer groots op de Fotofair! Gedurende het Fotofair weekend hebben we weer veel bezoekers mogen adviseren en hebben zij kennis gemaakt met de talloze mooie merken die wij vertegenwoordigen in de Benelux.

Nieuw dit jaar was onze ‘Macro Experience’ tent. Hier konden bezoekers de wereld van macrofotografie zelf beleven én uitproberen met behulp van allerlei accessoires en hulpmiddelen van o.a. NiSi Filters, Lensbaby en Leofoto. Deze merken hebben tal van leuke en inspirerende producten die macrofotografie makkelijker en sneller maken! We zorgden voor verschillende opstellingen waarin iedereen zelf konden experimenteren met kleur, textuur, details en abstracte fotografie!

Met onze aftermovie genieten we nog even na van een mooie editie!

Onze meest populaire producten tijdens de Fotofair:
  • NiSi CLOSE-UP LENS NC KIT dat van ieder tele(zoom) objectief een macro lens maakt met een vergroting tot 1:1.
  • Diverse lichtgewicht LEOFOTO URBAN en RANGER 10 laags Carbon statieven die je zou kunnen bestempelen als "reisstatief". Stabiel, goede werkhoogte en compact als ze dichtgevouwen zijn.
  • Verder natuurlijk veel aandacht voor de "macro" statieven van LEOFOTO. Vooral de LEOFOTO RANGER LS-223C + Ballhead LH-25 trok veel belangstelling. Dit is een zeer stevig ministatief dat met gemak een grote camera met macro-objectief kan dragen.
  • LENSBABY OMNI kits met talloze voorzet kristallen, folies, kleurgels en half doorlatende spiegeltjes. Hiermee geef je ieder bestaand objectief eindeloos creatieve mogelijkheden.
  • De bezoekers van de Transcontinenta tent konden gratis TAMRON en SAMYANG objectieven uitproberen op hun eigen camera. Hierbij waren vooral de Tamron 150-600 en 150-500mm supertele zooms voor DSLR en mirrorless camera's erg populair en ook de recent geïntroduceerde Samyang AF 135mm F/1.8 FE.
  • Veel bezoekers zochten een praktische oplossing voor het makkelijk en comfortabel  kunnen vervoeren van een grotere hoeveelheid fotoapparatuur. De unieke THINK TANK ROLLER BACKPACKS zijn zeer soepel rijdende roller fototassen met als bijzonderheid ingebouwde schouderdraagbanden. Deze zijn geheel verborgen en kunnen wanneer je ze nodig hebt snel gebruikt worden.
  • Bij PEAK DESIGN stonden zoals altijd hun diverse draagoplossingen sterk in de belangstelling. Van de SLIDE draagriemen, CUFF polsriem tot en met de zeer handige CAPTURE CLIP voor aan een rugzak of broekriem.

Onderwerpen: Events Photo

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER