2023-05-30 12:00Pressemelding

Zzzzweef presenterer ny sengekolleksjon

sweef.noZebran – Stoff Solemio, Grønn 14 + Sengegavl ribbet

Sweefs mål har alltid vært å realisere drømmemøbler. Nå er det soverommet sin tur med lansering av en helt ny sengekolleksjon med førsteklasses komfort innenfor et mer teknisk møbelområde. Dette, kombinert med hundrevis av material - og stoffvalg, gjør kolleksjonen unik.

De nye sengemodellene er utviklet med mange myke lag av kjærlighet og kvalitet og tilbyr et bredt spekter av valgmuligheter. Akkurat som sofaene kan de bestilles i herlige italienske stoffer som muliggjør hundrevis av material- og fargekombinasjoner.

Sengekolleksjon er eksklusiv for Sweef og består av modellene Ponnyn og Zebran, som begge har fått en grundig makeover. I tillegg kommer nykomlingen Enhörningen, som spiller i en helt egen komfortklasse som få modeller på markedet kan matche. Det finnes bare to fabrikker som produserer senger som denne, men likevel gjelder Sweefs rettferdige prisstrategier som vanlig!

Gjennom håndlagde madrasser med detaljrike lag av funksjonelle komponenter er målet å tilby det siste innen sengeproduksjon i kombinasjon med Sweefs mange valgmuligheter for interiørdesignere. De drømmende skapelsene inneholder blant annet overmadrasser i naturlatex med en nedkjølende effekt, vendbare madrasser, M-fjæring og hjørnefjæring som gir mye høyere stabilitet enn tradisjonelle madrasser. Fjærene kommer fra Star Springs i Sverige, og trematerialene er laget av FCS-serftifisert nordlandsfuru fra Lönsboda.

Sengemodellene er tilgjengelige på sweef.no, der man nå kan skreddersy sin egen drømmeseng ved hjelp av 3D-verktøy. Dette gjøres ved å velge modell, fasthet, størrelse, stoff, farge, samt tillegg som sengeben, sengekappe og sengegavl.

Ponnyn

En rammenseng med doble individuelle pocketfjærsystemer og mikrofiberskjermingslag rundt madrassen. Ponnyn er det vi kaller en innebygd kontinentalseng der mellommadrassen og springfjærmadrassen er kombinert.

Størrelser (cm): 90x200, 105x200, 120x200, 140x200.

Zebran

En kontinentalseng med et beskyttelseslag av bambusfiber rundt den øvre madrassen, der kjernen er av naturlatex. Bambus bidrar til bedre ventilasjon og har antibakterielle egenskaper.

4-kanalsmikrofiberlag rundt mellommadrassen samt doble separate pocketfjæringsystemer med forsterket M-fjæring, extra soft foam lag og forsterket hjørnefjæring for mellommadrassen og springfjærmadrassen.

Størrelse (cm): 160x200, 180x200, 210x210.

Enhörningen

En kontinentalseng i en helt egen klasse. Unik micropocketfjæring i overmadrassen gjør sengen ekstra fleksibel. Bestående av bambusfiber og naturlatex som gjør madrassen ekstra kjølig og med en antibakteriell effekt. 4-kanalsmikrofiberlag rundt mellommadrassen samt doble separate pocketfjæringsystemer med forsterket M-fjæring, extra soft foam lag og forsterket hjørnefjæring.

Til slutt, doble pocketfjærsystemer med forsterket hjørnefjæring i springfjærmadrassen.
Størrelse (cm): 160x200, 180x200, 210x210.

Vedlikehold og holdbarhet

Sengene kommer med en 25-års garanti på rammen og fjæringen.

For å forlenge levetiden anbefales det å snu madrassen jevnlig (1 gang i måneden), bruke madrassbeskytter (helst i naturmateriale) og impregnere tekstilen med vår impregneringsspray. Det er også fordelaktig å velge stoffer som er vaskbare og avtagbare.

Ta del i vår sengeguide her.

Om Sweef Furniture | Norge

Sweef er en e-handel som gjorde sin entré på markedet i 2011. Målet er å kunne selge kvalitetsmøbler til rettferdige priser gjennom effektiv logistikk og fokus på utvalgte modeller. Mesteparten av møblene produseres på bestilling i kundens unike stil, der vi lar interiørdrømmen blomster takket være et bredt utvalg av farger og materialer. Sweef er tilgjengelig i Sverige, Norge og Tyskland, og hadde en omsetning på 217 millioner i 2022.

Linda Fernell
Linda Fernell